هندبال ساحلی ایران با حمایت ایرانسل، جزء ۱۰ تیم برتر جهان شد

هندبال ساحلی ایران با حمایت ایرانسل، جزء ۱۰ تیم برتر جهان شد
کدخبر : 559410

تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران، جایگاه نهم مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

تیم ملی هندبال ساحلی ایران که با حمایت ایرانسل، در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده بود، توانست رتبۀ نخست گروه بازنده‌ها و رتبۀ نهم جهان را به خود اختصاص دهد.

تیم ایران، که در مرحله گروهی، با دو شکست و یک پیروزی، به عنوان تیم سوم گروه مقدماتی، راهی مرحله دوم شده بود، در این مرحله، با پیروزی برابر پرتغال، شکست مقابل برزیل، پرافتخارترین تیم جهان و واگذاری بازی به قطر در ضربات تن به تن، از رسیدن به جمع هشت تیم برتر جهان بازماند و در گروه بازنده‌ها به ادامۀ رقابت پرداخت.

در ادامۀ رقابت‌ها، ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران با عملکردی پرقدرت، به ترتیب مقابل پورتوریکو، آرژانتین و پرتغال به پیروزی دست یافتند و عنوان نهم جهان را از آن خود کردند.

رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان جهان از ۳۱ خرداد تا ۵ تیر به میزبانی هراکلیون یونان دنبال شد و تیم ملی ایران با ترکیب جواد صادقی، شهریار حسینی، حسین رحمتی، پارسا دهقانی، مسلم کاظمی، علی پیرزاده اهوازی، وحید عرب‌زاده، میلاد حمیدی‌فر، امین کاظمی و مهدی رزاق‌پور و با هدایت آنتونیو گرا پی‌شه، پرافتخارترین مربی هندبال ساحلی جهان، در این مسابقات حضور داشت.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از ۱۴ دی ۱۴۰۰، طی قراردادی با فدراسیون هندبال، رسماً حامی ورزش هندبال کشور شده است.

این قرارداد، طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل، با حضور دکتر علیرضا پاکدل رئیس و جمعی از مدیران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، برای حمایت نخستین ارائه‌دهندۀ ۵G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران از ورزش هندبال کشور، امضا شد.

بر اساس این قرارداد، ایرانسل به عنوان حامی انحصاری، از تیم‌های ملی و رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور، در همۀ سطوح و تمام رده‌های سنی، حمایت می‌کند.

حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور، آغازگر یک دورۀ درخشش در رده‌های مختلف این رشتۀ ورزشی بوده است.

در خرداد ۱۴۰۱، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ این رشتۀ ورزشی، نه تنها نخستین تیم آسیایی هندبال ساحلی باشد که در جمع چهار تیم برتر جهان قرار می‌گیرد، بلکه اولین مدال جهانی هندبال ایران را هم به دست آورد و جایگاه سوم رقابت‌های جهانی را از آن خود کند.

فروردین ماه ۱۴۰۱، در رقابت‌های هندبال ساحلی در دو ردۀ بزرگسالان و نوجوانان، که به میزبانی ایران برگزار شد، تیم‌های ملی ایران توانستند با درخشش و کسب پیروزی در برابر حریفان خود، ضمن به دست آوردن مدال طلا، به مسابقات قهرمانی جهان نیز، راه پیدا کنند.

همچنین تیم ملی نوجوانان دختر ایران، سوم فروردین ماه، توانسته بود با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، نخستین مدال طلای بانوان را برای هندبال ایران به ارمغان آورد.

در اسفند ۱۴۰۰ نیز، تیم ملی جوانان دختر ایران، توانسته بود با حمایت ایرانسل، مدال نقرۀ رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورده و به مسابقات قهرمانی جهان، راه پیدا کند.

پیش‌تر نیز، در بهمن ۱۴۰۰، تیم ملی هندبال مردان ایران، با حمایت ایرانسل، موفق شده بود با درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، راهی مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان شود.

 

روابط عمومی ایرانسل

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: