بازارهای فرابورس در اولین هفته تابستانی

۴۳ درصد معاملات خرد در ۵ صنعت ثبت شد

43 درصد معاملات خرد در 5 صنعت ثبت شد
کدخبر : 559644

اولین هفته تابستانی فرابورس با اقبال سرمایه‌گذاران خرد به سهام گروه بانکی و مؤسسات اعتباری به پایان رسید به‌این‌ترتیب که این گروه به‌تنهایی 10 درصد از ارزش معاملات خرد بازارهای فرابورس را به خود اختصاص دادند.

در هفته منتهی به ۸ تیرماه بازارهای فرابورس شاهد دادوستد بیش از ۱۹ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ورقه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۱.۴ میلیون میلیارد ریال بودند که در یک‌میلیون و ۱۲۵ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

ارزش معاملات تغییری نکرد

گفتنی است رصد معاملات بازارهای فرابورس نشان می‌دهد در 5 روزی هفته گذشته حجم معاملات کاهشی 15 درصدی داشته اما ارزش معاملات بدون تغییر خاصی، فقط یک درصد افت کرده است.

همچنین در این مدت شاخص کل فرابورس با افت اندک یک درصد، در محدوده خود درجا زد. آیفکس در پایان روز چهارشنبه هفته گذشته در عدد 20 هزار و 411 قرار گرفت.

ارزش معاملات بازارها به تفکیک

بررسی ارزش معاملات بازارها به تفکیک نشان می‌دهد بعد از بازار ابزارهای نوین مالی که به‌واسطه معاملات بازار باز، حجم و ارزش بالایی دارد و طی هفته گذشته هم ارزش معاملات 1.3 میلیون میلیاردی را ثبت کرد، بازار پایه با معاملاتی به ارزش 23 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت. پس‌ازآن بازار دوم ارزش معاملاتی 20 هزار میلیارد ریالی و سپس بازار اول ارزش معاملاتی 17 هزار میلیارد ریالی را داشتند.

صنایع پیشرو

در ادامه گزارش معاملات بازارهای فرابورس در هفته گذشته نگاهی به ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعتی داریم.

در این بخش گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با معاملات خردی به ارزش 5 هزار و 530 میلیارد ریال، 10 درصد از کل ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد.

پس‌ازآن گروه محصولات شیمیایی 9 درصد ارزش معاملات خرد، گروه سرمایه‌گذاری‌ها 8 درصد، گروه خودرویی نیز 8 درصد و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط 7 درصد ارزش معاملات خرد را از آن خود کردند.

به‌این‌ترتیب از 54 هزار و 480 میلیارد ریال معاملات خرد هفته گذشته 43 درصد در اختیار 5 صنعت فرابورس بود.

بازار دوم؛ بزرگ‌ترین بازار فرابورس

در پایان این گزارش ارزش بازارهای فرابورس به تفکیک نوع بازار نشان می‌دهد 48 درصد از سهم ارزش بازار از کل، متعلق به بازار دوم است. این بازار، بزرگ‌ترین بازار فرابورس است.

پس‌ازآن بازار پایه 19 درصد ارزش کل بازار را در اختیار دارد، بازار اوراق مالی اسلامی 18 درصد و بازار اول نیز 12 درصد ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: