با افزایش ۱۱۲ درصدی در خرداد ۱۴۰۱ :

احراز هویت سجام از ۴۹۲ هزار سهامدار عبور کرد

احراز هویت سجام از ۴۹۲ هزار سهامدار عبور کرد
کدخبر : 559690

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال جاری بیش از ۴۹۲ هزار احراز هویت توسط سهامداران در سامانه (سجام) صورت گرفته است.

مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» اعلام کرد: بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص خرداد  ماه امسال، تعداد ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته که در مقایسه با دومین ماه سال جاری با رشدی بیش از ۱۱۶ درصدی (معادل ۴۰۹ هزار نفر) و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۴۹۲ هزار سهامدار در این ماه با رشدی بیش از ۱۱۲ درصدی (معادل ۲۶۰ هزار نفر) مواجه شده است.

آمار ۲ ماه ابتدایی سال جاری

لازم به ذکر است بر اساس آمار منتشر شده، در اردیبهشت ماه ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» 351 هزار و 616 و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز 232 هزار و 185 مورد بوده است.

گفتنی است: در فرودین ماه ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» 158 هزار و 270 و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز 130 هزار و 704 مورد بوده است.

 ۵ استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

 همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در خرداد  1401 به تفکیک هر استان حاکی از آن است که 5 استان «تهران با 136 هزار و 172 مورد، کرمانشاه با 74 هزار و 455 مورد، قزوین با 63 هزار و 18 مورد، زنجان با 49 هزار و 888 مورد و آذربایجان شرقی با 37 هزار و 495 مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

 ۵ استان با کم ترین ثبت نام در «سجام»

 از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، 5 استان «سمنان با 2 هزار و 8 مورد، چهارمحال و بختیاری با 2 هزار و 145 مورد، یزد با 2 هزار و 409 مورد، بوشهر با 2 هزار و 884 مورد و خراسان شمالی با 3 هزار و 642 مورد مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

 سامانه سجام چیست ؟

 سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

ر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 علاقه مندان برای ورود به بازار سرمایه می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

روابط عمومی سمات

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: