فولاد خراسان/

مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان برگزار شد

 مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان برگزار شد
کدخبر : 560212

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره برگزار شد.

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد خراسان به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه و تطابق اساسنامه شرکت با اساسنامه سازمان بورس برگزار شد که با توجه به عدم اخذ مجوز افزایش سرمایه شرکت از سازمان بورس، این مهم از دستور کار مجمع فو‌ق‌العاده خارج شد تا با اخذ مجوز افزایش سرمایه از بورس، موضوع در مجمع فوق‌العاده دیگر بررسی شود. همچنین اساسنامه شرکت با توجه به آیین‌نامه بورس با رای سهامداران با اساسنامه سازمان بورس تطبیق داده شد.

در این مجمع کسری غفوری، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان در سال گذشته پنج ماه و ۱۳ روز قطع برق داشت که خوشبختانه امسال این مشکلات کمتر شده است.

وی گفت: فولاد خراسان یکی از شرکت‌های فعال در بورس کالا بوده و رکورد بیشترین فروش در آن متعلق به شرکت ما است.

غفوری افزود: با افزایش فروش داخلی و صادراتی در سال ۱۴۰۰، سود خالص شرکت بیش از ۲۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

وی همچنین گفت: برای نخستین بار توانستیم بازارهای جدید صادراتی را فتح کنیم به بازار صادراتی قزاقستان و سوریه و جمهوری چک وارد شویم.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان گفت: با توجه کمبود بارندگی و آب در کشور، جهت رفع نگرانی کمبود آب، پساب شهر نیشابور را به مدت ۲۵ سال خریدیم. حدود ۴۰ درصد از این پساب به مصرف ما می‌رسد و می‌توانیم باقی‌مانده آن را به دیگر شرکت‌ها بفروشیم.

وی افزود: فولاد خراسان بیش از ۶ درصد از سهم تولید میلگرد در کشور، ۵ درصد سهم تولید بلوم و بیلت و ۳ درصد از سهم تولید آهن اسفنجی در کشور را در اختیار دارد.

عفوری گفت: در سال گذشته توانستیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندله را با وجود توقف بیش از ۱۳۵ روز تولید در این واحد به ثبت برسانیم.

وی گفت: در واحد فولادسازی نیز ۸۲۶ هزار تن شمش فولادی با وجود ۱۵۳ روز توقف تولید و نیز ۵۳۵ هزار تن محصولات سبک ساختمانی با وجود ۴۷ روز توقف در مجتمع تولید شد.

وی افزود: متاسفانه همه برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد، به دلیل قطعی گسترده برق و گاز محقق نشد.برای سال ۱۴۰۰ تولید دو میلیون تن گندله، یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن آهن اسفنجی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی و ۶۰۰ هزار تن محصولات سبک ساختمانی هدف‌گذاری شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در سال جاری فروش ۵۱۰ هزار تن محصولات سبک ساختمانی در بازار داخلی و ۹۰ هزار تن در بازار صادراتی، همچنین ۳۱۹ هزار تن شمش فولادی برای بازار داخلی و ۲۶۰ هزار تن از این محصول برای فروش در بازار صادراتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر فولاد خراسان از حدود ۹۷۱ هزار تن دپوی کنسانتره در انبار برخوردار است و از جهت تامین مواد اولیه با مشکل خاصی مواجه نیستیم در سال قبل بهای مواد مصرفی فولاد خراسان بالغ بر ۴۴ درصد افزایش پیدا کرد.

غفوری گفت: سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۰ هزار تن میلگرد در بازارهای صادراتی به فروش رسیده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن بیش از ۶۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به کاهش تولید ناشی از قطعی برق، فروش شمش فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، درآمد صادراتی شرکت ۶۴ درصد، درآمد فروش داخلی ۴۲ درصد و درآمد کلی شرکت حدود ۴۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.برای سال ۱۴۰۱ کسب ۱۸۱ هزار میلیارد ریال درآمد در نظر گرفته شده است که با بهای تمام شده به میزان ۱۴۶ هزار میلیارد ریال، سود شرکت به میزان ۳۷ هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شده است که سود به ازای هر سهم در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۳۱۷ تومان به ازای هر سهم خواهد بود.

وی افزود: حمله سایبری اخیر به شرکت‌های بزرگ فولادی به فولاد خراسان آسیب نزد و بر فعالیت‌های شرکت تاثیر نگذاشت.

وی همچنین بیان کرد: اصلی‌ترین چالش شرکت در سال جاری قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان خواهد بود.تامین مواد اولیه با نرخ مصوب گذشته و با سهمیه‌بندی وزارت صمت دیگر امکان‌پذیر نیست اما در این خصوص وزارتخانه نامه‌ای به فولادسازان نداده است که نرخ مصوب گذشته ملغی شده است. با این حال سال گذشته توانستیم از صبانور بخشی از مواد اولیه خود را با نرخ نزدیک به مصوب تامین کنیم.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان، صورت‌های مالی منتهی به دوره ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی تعیین شد.

همچنین روزنامه خراسان و دنیای اقتصاد برای انتشار آگهی‌های فولاد خراسان به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شدند.

حق حضور اعضای هیئت مدیره به ازای هر ماه حداقل یک جلسه، سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به صورت ناخالص مشخص شد.

سود شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹ هزار ۶۷۷ میلیارد ریال بود که ۵۰ درصد آن معادل یک هزار و ۲۵۰ ریال به ازای هر سهم میان سهامداران توزیع شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: