روح الله قاسمیان:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به باشگاه ۱۰۰هزار میلیاردی‌ها پیوست

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به باشگاه ۱۰۰هزار میلیاردی‌ها پیوست
کدخبر : 560387

دکتر «روح الله قاسمیان» در جمع خبرنگاران گفت: منابع بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور از مرز ۱۰۰هزار میلیارد تومان عبور کرد.

دکتر «روح الله قاسمیان»، مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک در جمع خبرنگاران گفت: با استقبال گسترده مردم از بانکداری قرض‌الحسنه و اشاعه این فرهنگ الهی در جامعه، منابع بزرگترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه کشور از مرز ۱۰۰هزار میلیارد تومان گذشت.

وی گفت: رشد منابع این بانک در سال‌های گذشته بیشتر از رشد نقدینگی بوده که معنای آن افزایش سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بازار پولی بانکی کشور است.

قاسمیان همچنین اظهار داشت: نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور در طول ۱۵ سال فعالیت خود، ۱۲ میلیون و ۲۴۵هزار فقره وام به ارزش ۱۶۶هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

افتخار خدمت به حدود ۱۳ میلیون مشتری خوش‌حساب

وی درباره تعداد مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با جذب بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰هزار نفر مشتری، خوش حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد، زیرا نسبت مطالبات به مصارف این بانک کمتر از نیم درصد بوده و در شبکه بانکی بهترین عملکرد به شمار می‌رود.

قاسمیان اظهار کرد: از جمله دلایل اقبال مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، فعالیت این بانک در حوزه قرض‌الحسنه است؛ به‌طوری که وام‌های پرداختی این بانک همگی قرض‌الحسنه بوده و کارمزدی بین صفر تا حداکثر ۴ درصدی دارد.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: این بانک با پیشتازی در ارائه خدمات غیرحضوری، زمینه تسهیل شدن فرآیند دریافت خدمات را برای مشتریان فراهم کرده است. مواردی همچون افتتاح حساب آنلاین، درخواست وام آنلاین، کارت هدیه آنلاین، احراز هویت آنلاین سجام و سفته الکترونیکی از جمله خدماتی است که این بانک به شبکه بانکی معرفی کرده است.

وی در همین رابطه افزود: در دوره مدیریت جدید، بهبود زیرساخت‌ها و تکمیل سامانه‌های حوزه فناوری اطلاعات از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است. ارائه پیشخوان (شعبه مجازی) و سفته الکترونیکی نیز در همین راستا و برای تکمیل زنجیره خدمات الکترونیکی بانک صورت گرفته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر مدار سیاست‌های کلان کشور حرکت می‌کند

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری جدی سیاست‌های نهادهای بالادستی همچون وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد و گفت: این بانک با تسهیل شرایط پرداخت وام تا کنون بیش از ۱۵۰هزار فقره وام بدون ضامن به متقاضیانی که شرایط دریافت این وام را داشته‌اند پرداخته است.

وی در همین رابطه افزود: این بانک در راستای عمل کردن به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست‌های حمایتی از بنیان خانواده، تا کنون بیش از ۸۱۰۰ فقره وام فرزندآوری به ارزش تقریبی ۳۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. تنها در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۵۰۰ فقره وام ازدواج به ارزش بیش از ۱۱هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و تعداد کل وام‌های ازدواج پرداختی از سوی این بانک به ۳۸۴هزار فقره و مبلغ ۸۷هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

افزایش سقف وام قرض‌الحسنه برای بیشتر شدن قدرت خرید مردم

روح الله قاسمیان با اشاره به تورم و مشکلات اقتصادی ایجاد شده بر اثر تحریم های استکبار جهانی بیان داشت: وجود تورم در جامعه باعث شده که دریافت وام، یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت مالی مردم باشد، زیرا با دریافت وام، دیگر به پرداخت پول یک‌جا برای خرید مسکن، خودرو، کالاو... نیازی نیست.

وی افزود: در گذشته سقف وام قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ۵۰ میلیون تومان بود که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، از میزان کارآمدی آن نسبت به گذشته کاسته شده و مشکلات کمتری را حل می‌کرد.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیران محترم بانک‌های قرض‌الحسنه در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و با هدف گره‌گشایی از مشکلات آحاد جامعه، این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه افزایش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین سقف وام اشتغال‌زایی برای کسب‌وکارهای خرد و کوچک، اعطایی به اشخاص حقوقی نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت حداکثر ۸۴ ماهه افزایش یافت.

برگزاری مجمع عمومی صف و ستاد بانک با هدف توسعه فرهنگ پاسخگویی

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با هدف بهبود و ارتقای عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، مجامع عمومی صف و ستاد را به‌صورت فصلی برگزار می‌کند. مجمع عمومی صف و ستاد بانک با هدف توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه‌های اجرایی بانک، برای بررسی وضعیت همه مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود و مجمع بعدی (مربوط به تابستان ۱۴۰۱) در مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مدیریت شعب هر یک از استان‌ها نیز مجمع عمومی صف و ستاد استان خود را برگزار می‌کند و بررسی جزئی‌تر درباره عملکرد شعب استان و تصمیم‌گیری درباره آن در مجمع استانی انجام خواهد شد.

قاسمیان اظهار کرد: در پایان جلسه مجمع عمومی صف و ستاد نیز از استان‌های برتر تقدیر و تشکر صورت گرفت که مدیریت شعب استان‌های خوزستان، اصفهان، هرمزگان و بوشهر به‌ترتیب بهترین عملکرد را در بین مدیریت شعب استان‌های مختلف کشور داشتند.

پاسخگویی منظم و مستمر بانک به مشتریان

مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اهمیت پاسخگویی منظم و مستمر به مشتریان، گفت: افزایش سرعت و دقت پاسخگویی در مکالمات، بهبود فرایند پیگیری امور مشتریان، ارتقای میزان تماس‌های ورودی همزمان، تمرکز بر تجربه و آموزش کارکنان و غیره از جمله اقداماتی است که موجب افزایش ۹۳ درصدی رضایتمندی مشتریان در چند ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در سال جاری، درصد تماس‌های پاسخ داده شده توسط کارشناسان ۳۰ درصد افزایش یافته و تعداد تماس‌های پاسخ داده نشده با کاهش ۱۵۰۰ درصدی روبرو بوده است. شاخص سطح استاندارد پاسخگویی(SLA) در حال حاضر و با بهبود روندها به سطح بسیار مطلوب ۹۵ درصد رسیده که این امر موجب افزایش رضایت مشتریان نیز شده است.

قاسمیان گفت: مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته پاسخگوی سؤالات و پیگیر مشکلات احتمالی مشتریان است. هوشمندسازی مرکز پاسخگویی به تماس‌های مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، راه‌اندازی واحد CRM جهت پرستاری مشتریان و راه‌اندازی سیستم پاسخدهی آنلاین در وب‌سایت بانک در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات بیشتر و بهتر در عرصه بانکداری خواهیم بود.

قاسمیان تصریح کرد: اقدامات خوبی از سال گذشته در حوزه اجرای منویات و رهنمودهای مدیرعامل محترم بانک در زمینه منابع انسانی و با هدف تحول اساسی در حوزه شایسته سالاری، جانشین‌پروری، شناسایی نیروهای کارآمد و نگهداشت نیروی انسانی صورت گرفته است.

وی در پایان اعلام کرد: در آینده نزدیک طرح‌ها و پروژه‌های جدید بانکی مورد نیاز مشتریان در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: