رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان مطرح کرد؛

راه‌اندازی تشکل‌های صنفی نخستین گام ساماندهی بازار

راه‌اندازی تشکل‌های صنفی نخستین گام ساماندهی بازار
کدخبر : 560694

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار راه‌اندازی تشکل‌های صنفی در قشم شد و گفت: ایجاد تشکل‌های صنفی قوی نخستین گام کنترل و ساماندهی بازار است.

افشار فتح‌الهی در نشستی با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان و مدیر تعزیرات حکومتی قشم، بیان کرد: راه‌اندازی تشکل‌های صنفی منجسم و کارآمد در جزیره موجب خودکنترلی بازار شده و حجم کار نهادهای دولتی و قضایی در رسیدگی به تخلفات را نیز کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در حال پیگیری برای رفع خلاهای قانونی در راستای ایجاد تشکل‌های صنفی هستیم و امیدواریم این موضوع امسال به سرانجام برسد.

فتح‌الهی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی اجرای قوانین در مناطق آزاد، اضافه کرد: در بحث صدور پروانه‌های کسب نیز هم‌اکنون دوگانگی بین سازمان و شهرداری وجود دارد و این موضوع موجب شده فضایی برای تخلف افراد اندکی به وجود آید که باید حل و فصل شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان تصریح کرد: در حوزه اصناف نگاه درآمدی نداریم و مهمترین هدف ما ساماندهی بازار و پیشگیری از تخلف و گرانفروشی می‌باشد.

وی در پایان با تقدیر از همدلی و تعامل حداکثری تعزیرات حکومتی قشم در راستای تنظیم و کنترل بازار در ایام مختلف به ویژه نوروز، افزود: با توجه به حضور گسترده گردشگران در جزیره قشم در ایام برگزاری جام‌جهانی فوتبال امیدواریم این تعامل حداکثری برای ساماندهی بازار استمرار پیدا کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز در این نشست با تشکر از نگاه مثبت و همدلانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: این مجموعه برای ساماندهی بازار، راه‌اندزای تشکل‌های صنفی و برخورد با متخلفین در کنار سازمان ایستاده است.

مرتضی ممیزی با تاکیدبر اهتمام ویژه مسئولان برای کنترل بازار، اظهار کرد: اختیارات ویژه توسط سران قوا به مدت یکسال برای کنترل بازار به تعزیرات حکومتی داده شده و آراء صادر شده توسط این نهاد در این مدت قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری نیست و با استفاده از این اختیارات با متخلفین و برهم‌زنندگان نظم بازار برخورد جدی خواهد شد.

بنابراین گزارش، نشست افشار فتح‎الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مرتضی ممیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان و وحید ترکاشوند مدیر تعزیرات حکومتی قشم در محل دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: