در تاریخ ۲۸تیر سال ۱۴۰۱

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک‌پاسارگاد برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک‌پاسارگاد برگزار شد
کدخبر : 561113

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29‌اسفند سال1400، در تاریخ 28تیر سال 1401 در محل سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

در این مجمع که با حضور ۸۹.۸درصد از سهامداران به‌صورت حضوری و همچنین به‌صورت مجازی برگزار شد، ذبیح اله خزائی به عنوان رئیس مجمع، مجید قاسمی و علی‌اکبر امین تفرشی به‌عنوان اعضای ناظر هیأت‌رئیسه و صدیقه نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

در این جلسه ضمن ارائه‌ی گزارش عملکرد بانک‌پاسارگاد به‌طور شفاف و کامل، به سؤالات سهامداران نیز پاسخ داده‌شد.

رشد ۴۳.۴۹ درصدی در میزان سپرده‌های بانک‌پاسارگاد نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان ۳۸.۹۷درصد نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد جمع کل حقوق صاحبان سهام به میزان ۷۱.۹۷درصد نسبت به سال مالی گذشته، رشد ۵۵.۷۹ درصدی سرمایه گذاری بانک در سال ۱۴۰۰، رشد دارایی‌های بانک به میزان ۴۸.۹۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹، افزایش ۵۰.۳۱ درصدی جمع درآمدهای بانک نسبت به سال مالی قبل، رشد ۵۷درصدی سودخالص بانک در سال ۱۴۰۰، کفایت سرمایه مناسب به میزان ۱۰.۸۶درصد در پایان سال ۱۴۰۰، رشد چشمگیر در فعالیت‌های ارزی و بین‌‌المللی بانک پاسارگاد علی‌رغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد و... از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانک‌پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ بود.

لازم به ذکر است بانک‌پاسارگاد مبلغ ۱.۱۸۴ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده‌است که پس از کسر ۱۵درصد از آن بابت اندوخته قانونی، ۵درصد به‌عنوان اندوخته احتیاطی و ۱۱۵ ریال به‌عنوان سود تسعیر ارز، در نهایت مبلغ ۱۲۰ریال به ازای هر سهم تقسیم شد، گفتنی است مقرر شد الباقی سود قابل تقسیم پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ج.ا.ا و سازمان بورس و اوراق بهادار جهت افزایش سرمایه لحاظ شود.

همچنین با رأی سهامداران مؤسسه حسابرسی ایران‌مشهود به‌عنوان بازرس اصلی و روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی بانک‌پاسارگاد تعیین شدند.

 

روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: