معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد؛

توثیق هوشمند سهام، به سادگی یک خرید اینترنتی

توثیق هوشمند سهام، به سادگی یک خرید اینترنتی
کدخبر : 561444

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سامانه توثیق، کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران پیاده سازی شده است.

محمود حسنلو با اشاره به توثیق سهام به عنوان یکی از مزیت های سهامداری بازار سرمایه گفت: در راستای ایجاد تحول دیجیتال در ارائه خدمات ذی نفعان به بازار سرمایه از جمله جامعه سهامداری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانسته است با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف (وزارت اقتصاد، سازمان بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ) اقدام به ارائه خدمت توثیق هوشمند کند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی در این‌باره اظهار کرد: این خدمت برخط، پلی بین ارائه خدمات در بازار پول و سرمایه است.

وی عنوان کرد: سهامداران بازار سرمایه از طریق توثیق هوشمند، می‌توانند برای اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بهره‌ برده و به طور قطع این سامانه تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه خواهد بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی توضیح داد: این سامانه کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارائه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.

وی در این باره عنوان کرد: کاربران با مراجعه به درگاه اینترنتی و یا اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه خود می توانند سهام قابل توثیق خود را انتخاب کنند و در نهایت، درخواست در پنل احراز اختیار شرکت سپرده‌گذاری تایید و نهایی می‌شود.

حسنلو ادامه داد: شروع این عملیات و استفاده از این سامانه با تعدادی از بانک‌ها به صورت آزمایشی است.

این مقام مسؤول در سمات خاطرنشان کرد: در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ گونه محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به شبکه بانکی و جامعه سهامداری وجود نخواهد داشت.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: