امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سهامی بیمه ایران، کمیسیون ملی یونسکو و هلدینگ کسب کار سبا

مهمانسرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود

مهمانسرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود
کدخبر : 561497

تفاهم همکاری سه جانبه فی مابین شرکت سهامی بیمه ایران ، کمیسیون ملی یونسکو و هلدینگ کسب و کار سبا ، صبح روز شنبه اول مرداد 1401، طی مراسمی به امضای حسن شریفی رئیس هیات مدیره ومدیر عامل بیمه ایران ، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ کسب و کارسبا رسید.

این تفاهم  نامه سه جانبه با هدف آموزش، انتقال و تبادل اطلاعات و دانش روز بیمه ای، تدوین برنامه های آموزشی بین المللی تخصصی صنعت بیمه، برگزاری همایش های تخصصی بیمه ای با مشارکت دانشگاهها و موسسات معتبر بین المللی، همکاری در جهت ثبت آثار ملی در خاطره جمعی یونسکو، همکاری طرفین جهت شناساندن مفاخر، گنجینه ها و آثار فرهنگی و تاریخی کشور، همکاری در زمینه صنعت گردشگری و جهانگردی و ارتقاء سطح کمی و کیفی همکاری های فی مابین به امضای طرفین رسید.

حسن شریفی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در این مراسم با اشاره به قدمت وسابقه فعالیت های بیمه ایران در حوزه ای مختلف از جمله توریسم وگردشگری  ، طی سخنانی اظهار داشت : این شرکت با قدمت ٨۶ ساله  علاوه بر پوشش های بیمه ای بسیاری از پروژه‌های ملی و اقتصادی از جمله صنایع پتروشیمی وفولاد ، در حوزه گردشگری نیز حضوری فعال دارد. بیمه ایران با داشتن مهمانسرای عباسی در اصفهان در حوزه گردشگری و هتل‌داری نیز فعال است .این مهمانسرا  با قدمت ۳۰۰ ساله، از سال ۱۳۴۰ شمسی توسط بیمه ایران برای گسترش فعالیتهای هتل داری وگردشگری مدیریت می شود وتوانسته ایم در این مسیر موفقیت های زیادی کسب کنیم .                                                                                      

وی در ادامه به موضوع  فعالیت های بیمه ایران در حوزه آموزش های متخصصین صنعت بیمه کشور در رشته های مختلف پرداخت و گفت : با توجه به اینکه صنعت بیمه، صنعتی پویا ومتکی بر دانش بیمه‌ای روز دنیا است ، بیمه ایران از طریق شرکت هلدینگ کسب وکار سبا با راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، توانسته کارشناسان زیادی را برای رفع  نیاز های علمی کشور در حوزه بیمه تربیت نماید. در اینجا اعلام می کنم ، ما در بیمه ایران آمادگی وتمایل داریم که از خدمات   شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تحول و فناوری دیجیتال استفاده نماییم.                                                                                                                                                

شریفی  در پایان خاطر نشان کرد: شعار و عملکرد بیمه ایران به‌گونه‌ای است که خدماتش را تحت عنوان خدمت بی‌منت در اختیار مردم می‌گذارد .. در حال حاضر در بیمه ایران با راه اندازی سیستم های نوین و به روز توانسته ایم ،  نگاهی که از قبل در صنعت بیمه بوده برای پذیرش خسارت یا خدمات مشتریان وجود داشت ، را  تغییر دهیم . بیمه ایران  با راه اندازی " سامانه بیمه ایران من " بدون نیاز به مراجعه مشتریان و بیمه گزاران به شعبه ها  و مراکز خسارتی ، بصورت غیر حضوری آمادگی  دریافت گزارش خسارت  وصدور بیمه نامه را بصورت آنلاین را دارد .دراین زمینه نیز آماده همکاری با شرکت های دانش بنیان  وکسب و کار های دیجیتال هستیم و امیدوارم بیشتر از گذشته بتوانیم به مردم خدمت و کمک بکنیم  تا  ضریب نفوذ بیمه  را در جامعه گسترش دهیم.

حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با ارزش‌گذاری به حضور دلگرم‌کننده بیمه ‌ایران به‌عنوان یک تشکل با قدمت ٨۶ ساله گفت: ما بیمه را یک عامل روانی و فرهنگی برای جوامع می‌بینیم. اگر سفر به کشورها برای ملل جاذبه دارد، یک دلیل‌ مهم‌اش، آسایش‌ و آرامش‌خاطری است که بیمه‌ها آن را به وجود می‌آورند. بیمه با این نگاه، یک پدیده اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی است و برای آن که با قدرت پیش برود، وظیفه ماست تا از تجربه کشورهای مختلف استفاده کنیم.

وی با اشاره به ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو گفت: مهمانسرای عباسی یک نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در یک مجموعه زیبا و ماندگار است که هر کس به این مکان می‌رود، عاشق و دلباخته هنر بازمی‌گردد. باید تلاش برای ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو را به فال نیک بگیریم.

ایوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش‌روی کمیسیون ملی یونسکو-ایران و همکاری فی‌مابین شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا و بیمه ایران، گفت: ما در عرصه پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم بسیار فعال هستیم. این هفته یک سلسله نشست ارزشمند و اثرگذار طراحی کرده بودیم که به‌خاطر آغاز موج تازه کرونا، در آخرین دقایق لغو شد. به‌خاطر این برنامه نمایندگانی از همه کشورها عازم ایران بودند تا شبکه‌ای از کشورهای نوروز تشکیل دهیم و از تجارب گوناگون فرهنگی کشورهای مختلف بهره‌گیری کنیم.

محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا (سرمایه‌گذاری بیمه ایران) نیز در این نشست گفت: این مجموعه هلدینگ ازسال ۷۱ از محل ذخایر عمر بیمه‌شدگان، فعالیت‌‌های اقتصادی گوناگون را در حوزه‌ سرمایه‌گذاری آغاز کرده و در همین راستا، در سال ۹۰، مرکز آموزش عالی سبا را نیز ر‌اه‌اندازی کردیم؛ چرا که یکی از وظایف ما، ارتقای سطح دانش، ارتباط با بیمه بین‌المللی و تعامل با کشورهای پیشرو در این عرصه است.

او با اشاره به فعالیت‌های این هلدینگ در عرصه هتل‌داری، تاکید کرد: مهمانسرای عباسی به‌عنوان نماد گردشگری سنتی ما، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جهانی در خاورمیانه است و جا دارد با ظرفیت کمیسیون ملی یونسکو، ثبت آن در فهرست خاطرات جمعی یونسکو با برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی بیمه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

براساس بخش‌هایی از این توافق، همکاری طرفین برای برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی عالی بیمه با مشارکت دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با همکاری موثر مرکز آموزش علمی کاربردی سبا پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شده است دوره‌های دکترای حرفه‌ای کسب و کار DBA با حضور اساتید بین‌المللی مورد تایید کمیسیون ملی یونسکو در مرکز آموزش علمی کاربردی سبا و دوره‌های دفاع در دانشگاه مورد نظر برگزار شود و دوره‌های حرفه‌ای کوتاه مدت با گواهی و تأیید مؤسسات و دانشگاه‌های علمی نیز در حوزه بیمه بین‌الملل برای مدیران عالی بیمه کشور در این مرکز برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است مرکز آموزش علمی کاربردی سبا به‌عنوان اولین مرکز دانشگاهی صنعت بیمه کشور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون فارغ‌التحصیلان بسیاری از این دانشگاه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حقوقی، مالی و بازاریابی به بازار کسب و کار صنعت بیمه کشور وارد شده‌اند. همچنین آموزش‌های تکمیلی بیمه‌ای برای نمایندگی‌های بیمه ایران و سایر بیمه‌های کشور از جمله فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی به شمار می‌آید.

شایان ذکر است براساس بخش‌های دیگری از این تفاهم‌نامه ثبت قدمت مهمانسرای عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران در حافظه خاطرات جمعی یونسکو پیش‌بینی شده است. مهمانسرای عباسی اصفهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است که به دلیل معماری و قدمت آن و واقع شدن در میان بافت تاریخی اصفهان شهرت جهانی دارد. این مهمانسرا از جمله موقوفات مادر شاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ است که دیوار به دیوار این مدرسه تاریخی قرار داشته است. مهمانسرای عباسی اصفهان به دلیل داشتن نقاشی و آثار تاریخی منحصر به‌فرد آن در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شده است. این هتل که از سال ۱۳۲۷ به شرکت سهامی بیمه ایران واگذار شده است دارای ۲۲۴ اتاق و سوئیت اختصاصی است که سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی و پذیرای هیأت‌های عالی رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است، قرار است شرکت مهر سیاحت سبا (از شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا) موضوع انجام فرایند ثبت این رویداد تاریخی را عهده دار شود.

همچنین از سایر مفاد تفاهم‌نامه سه جانبه، تلاش متمرکز برای انجام و برگزاری اجلاس‌های تخصصی توسعه بیمه راه ابریشم با مشارکت مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی بیمه‌ای کشورهای راه ابریشم با مشارکت طرفین کمیسیون ملی یونسکو- ایران در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

 

روابط عمومی بیمه ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: