اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص واحدهای مسکونی خالی

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص واحدهای مسکونی خالی
کدخبر : 561767

حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال 1400 در اجرای مقررات ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحدهای مذکور رسیده است

حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحدهای مذکور رسیده است، لذا مالکین واحدهای یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند. در غیر اینصورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرایم مقرر در قانون اقدام خواهد شد.

در صورت عدم پذیرش مالیات تعیین شده (از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت)، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام نمایند.

بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیرخالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: