معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد؛

گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه گره‌گشای معضل بیکاری در جامعه است

گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه گره‌گشای معضل بیکاری در جامعه است
کدخبر : 562063

معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با فرهنگ غنی قرض‌الحسنه می‌توان از تولید ملی و مصرف داخلی حمایت کرد و علاوه بر ایجاد تعادل اقتصادی به محرومیت‌زادیی و توسعه اشتغال و کارآفرینی دست یافت.

«سید رضا راستی‌الحسینی» معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قم از طراحی پلتفرم جامع و یکپارچه ساماندهی اشتغال‌آفرینی و توسعه کارآفرینی بر اساس نظام قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: با حمایت دولت و حضور مردم در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه، امکان اشتغال‌آفرینی افزایش می‌یابد.

راستی‌الحسینی در مصاحبه با برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو با موضوع ارتباط متقابل اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی و فرهنگ قرض‌الحسنه با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه رفتار و فرهنگی اخلاقی است و آثار فراوان اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد، گفت: با این فرهنگ غنی می‌توان از تولید ملی و مصرف داخلی حمایت کرد و علاوه بر ایجاد تعادل اقتصادی به محرومیت‌زادیی و توسعه اشتغال و کارآفرینی دست یافت.

دولت به طرح‌های ایجاد عدالت اقتصادی بانک کمک کند

وی با تأکید بر اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه باید مورد حمایت دولت باشند، گفت: اگر به دنبال حفظ تولید ملی و توسعه اشتغال هستیم، باید طرح خرید کالای ایرانی با تأمین منابع لازم توسط دولت، تقویت و حمایت شود.

این کارشناس مسائل بانکی با بیان اینکه دولت باید به بانک‌های قرض‌الحسنه برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده کمک کند، گفت: با حمایت و تأمین منابع دولتی، بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند شرایط امن و متعادل اقتصادی را در عرصه کسب‌و‌کارهای خرد و خانگی فراهم کنند.

راستی‌الحسینی با بیان اینکه هیچ کدام از ۲ بانک تخصصی قرض‌الحسنه از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت: با اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه از متعهدترین و پیشروترین بانک‌ها در تأمین وام تکلیفی هستند، اما باید روی پای خود بایستند و منابع را خود تأمین کنند.

پلتفرم جامع و یکپارچه ساماندهی اشتغال‌آفرینی

معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قم با تأکید بر اینکه قرض‌الحسنه در کشور مغفول و مظلوم مانده، گفت: اگر دولت با تخصیص منابع، توزیع عدالت اقتصادی را به بانک‌های قرض‌الحسنه بسپارد، می‌توان چرخه تولید ملی و مصرف داخلی و اشتغال‌آفرینی را رونق داد.

راستی‌الحسینی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با معرفی کتاب «برکت قرض‌الحسنه» که به بررسی طرح‌های متنوع قرض‌الحسنه می‌پردازد، توضیح داد: یکی از طرح‌هایی که به توسعه اشتغال‌آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیکاری کمک می‌کند، طراحی پلتفرم چند منظوره یکپارچه و جامع است. در این پلتفرم اطلاعات گسترده از افراد بیکار و تولیدکنندگان، افراد خیّر و دیگر کسانی که می‌توانند به موضوع کارآفرینی و اشتغال‌زایی کمک کنند، ایجاد می‌شود.

بسیاری از سامانه‌های اشتغال‌آفرینی، کارایی ندارند

وی با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد و پراکنده و بلاتکلیف در نهاد‌های مختلف دولتی که به نام حمایت از اشتغال‌آفرینی و کاریابی مطرح می‌شود، گفت: تنها راهکار سامان‌دهی و دستیابی به اطلاعات جامعه اشتغال‌جویان، کارآفرینان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و افراد خیر در زمینه کارآفرینی، ایجاد پلتفرم چندوجهی در قالب عقد قرض‌الحسنه است. در این طرح حتی روستاهای دورافتاده و کم‌برخوردار می‌توانند بر اساس نیازهای واقعی خود تأمین منابع شوند و شغل‌های متناسب با کمبودهایشان ایجاد کنند.

نقش مهم رسانه‌های جمعی در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه

معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم با بیان اینکه باید زنجیره فروش و ارائه کالا در قالب قرض‌الحسنه در کشور تقویت و حمایت شود، گفت: متأسفانه باید اعتراف کنم بسیاری از سامانه‌هایی که به نام اشتغال‌زایی مطرح می‌شود، دردی از بیکاری دوا نمی‌کند و حتی می‌توان مدعی شد که بعضی از این سامانه‌ها کاملاً صوری است و تنها منابع دولتی را هدر می‌دهد.

راستی‌الحسینی با تأکید بر اهمیت شعار سال، از عدم امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به طرح‌های قرض‌الحسنه انتقاد کرد و گفت: بدون شک استفاده این شرکت‌ها از منابع قرض‌الحسنه، یکی از عوامل مهم اشتغال‌آفرینی و ارزش افزوده تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

این محقق حوزه قرض‌الحسنه بار دیگر به آثار مهم و با برکت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: واقعاً فرهنگ قرض‌الحسنه و در پی آن بانک‌های قرض‌الحسنه در جامعه مغفول و مظلوم هستند. رسانه‌های جمعی با حمایت‌های معنوی و معرفی ارزش‌های قرض‌الحسنه می‌توانند منجر به حضور و ورود مردم به برنامه‌های قرض‌الحسنه شوند.

راستی‌الحسینی با طرح این موضوع که هر ایرانی با دریافت یک کارت قرض‌الحسنه می‌تواند به یک نیکوکار غیرمستقیم بدل شود، گفت: با حمایت جدی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین معرفی برنامه‌های قرض‌الحسنه در رسانه‌های جمعی، بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده و با ارائه انواع وام قرض‌الحسنه، نیازهای مختلف مردم را تأمین کنند.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: