چه کسی برق و تهویه سالن را قطع و درها را از بیرون قفل کرد

تماشاخانه سیمرغ بدون هماهنگی اجرا ها رو لغو کرد

تماشاخانه سیمرغ بدون هماهنگی اجرا ها رو لغو کرد
کدخبر : 562934

یکی از کارگردانانی که در عمارت سیمرغ اجرا داشت درباره مشکلاتی که شب گذشته برای اجرای آثار به وجود آمده است، توضیح داد.

حامد شیخی نویسنده و کارگردان نمایش «داش آکل به روایت نوچه کاکارستم» که در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه بود، درباره اتفاقات جمعه ۱۴ مرداد که در آخرین اجرای نمایش رخ داد چنین گفت : در روز آخرین اجرای نمایش داش آکل که متاسفانه بی برنامه گی سالن مشکلاتی رو ایجاد کرد  مطابق قرارداد گروه ما و ۲ گروه دیگر روز گذشته در تماشاخانه اجرا داشتیم که اجرای ما ساعت ۱۸ بود اما ساعت ۱۶ به گروه اعلام کردند که آتش سوزی اتفاق افتاده و باید اجرا را کنسل کنیم، در حالی که وقتی به سالن مراجعه کردیم متوجه شدیم هیچ آتش سوزی در کار نیست. 

وی ادامه داد :  در نزدیک شدن به اجرا بعد از گریم بازیگران نمایش داش آکل که منتظر ورود تماشاگران بودیم ، یکی از کارمندان مجموعه به نام رضا رضایی بدون هماهنگی قبلی ، اجازه اجرا به گروه ندادند ، و حتی سیستم‌های اتاق فرمان را هم از جا کنده بودند و از سالن خارج کردند! با شرایطی که اتاق فرمان داشت یکی از اعضای گروه برایمان اسپیکر آورد تا بتوانیم نمایش اجرا کنیم.  

شیخی یادآوری شد: به جمع تماشاگران رفتیم و شرح ماوقع را گفتیم و با حمایت تماشاگران موانع را پس زدیم و جهت اجرا به داخل سالن رفتیم. زمانی که می‌خواستیم کار را شروع کنیم متاسفانه سیستم تهویه و برق سالن را قطع و درهای سالن را از بیرون قفل کردند اما با همراهی تماشاگران و نور موبایل‌هایشان اجرا را شروع کردیم. البته در میانه اجرا درهای سالن باز شد و برق را هم وصل کردند اما اگر در همین فاصله اتفاقی برای یکی از تماشاگران رخ می‌داد چه کسی پاسخگو بود؟ 

شیخی تاکید کرد:ما هنوز نمیدادم چه کسی برق سالن ، سیستم تهویه را قطع و درها رو بر روی تماشاگران بسته بود ، باید مشخص شود کار چه کسی بود. در غیراین صورت آرام نمی‌نشینیم، اگر اتفاقی برای بازیگران یا تماشاگران رخ میداد چه کسی پاسخگو بود ؟  در پیگیری یکی از خبرنگاران حوزه تئاتر درباره اتفاقات رخ داده، کاظم دانشی مدیر جدید عمارت سیمرغ در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار حوزه تئاتر  داشت، عنوان کرد: من با شریک قبلی به مشکل خوردم، سهم همه رو خریدم ، گروه ها ازسه شنبه میتواند اجرا بروند ، و هیچ مشکلی نیست.

در پی این توضیحات تماسی با آقای رضارضایی  و محمدحسن عبدالرحیمی گرفتم که هر دو تلفن های خود را ازدسترس خارج کردند.  

امیر محنتی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: