با افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱ پروژه جدید دیگر رقم خواهد خورد:

ثمردهی فعالیت‌های ۱۰ ماهه‌ی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هفته دولت

ثمردهی فعالیت‌های 10 ماهه‌ی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هفته دولت
کدخبر : 563419

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از افتتاح و کلنگ زنی 71 پروژه سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همزمان با هفته دولت خبر داد.

سعید محمد شب گذشته (۲۴ مردادماه) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «صف اول» با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۷۱ پروژه سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد ارس، انزلی، اروند و کیش و مناطق ویژه اقتصادی صنایع انرژی برپارسیان، نمین، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد، انرژی پارس و ارگ جدید بم، ۵۱ پروژه به بهره برداری خواهد رسید و ۲۰ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

وی با بیان اینکه این دومین دوره افتتاح پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم است اظهار داشت: مجموع ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها ۱۱۸ هزار میلیارد تومان است که از این میزان، ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری پروژه های قابل افتتاح است و ۱۱۱ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان هم شامل پروژه هایی است که کلنگ زنی می شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: همزمان با افتتاح ۵۱ پروژه سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای ۵ هزار و ۷۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۱ هزار و ۹۹۸ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

سعید محمد افزود: از مجموع ۲۰ پروژه ای که در مناطق آزاد ارس و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان و لرستان کلنگ زنی می شود، برای ۲ هزار و ۸۰۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است؛ در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و ۷ منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: