اظهار امیدواری نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به آینده شرکت گهر صنعت :

تبدیل گهر صنعت، به یکی از صادر کنندگان مهم خدمات فنی و مهندسی

تبدیل گهر صنعت، به یکی از صادر کنندگان مهم خدمات فنی و مهندسی
کدخبر : 563706

شهباز حسن پور در حاشیه مراسم آغاز عملیات طراحی و تولید اولین دامپتراک ۱۵۰ تنی برقی در کشور و رونمایی از سامانه ۱۰۰٪ بومی کنترل و مانیتورینگ ماشین آلات معدنی برقی گفت: ما به عنوان یک کشور تاثیرگذار که در بحث شرکت های دانش بنیان حرف برای گفتن داریم،باید از همه ظرفیت ها در حوزه بومی سازی استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان کرمان در حال یک جهش اقتصادی است و عملا این استان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده،همینطور بواسطه مشارکت و همراهی مردم در شهرستان های سیرجان و بردسیر بهشتی برای کار آفرینان و سرمایه گذاران فراهم شده است. 

وی افزود: بایستی دولت در بحث زیر ساخت ها از شرکت هایی که در خصوص بومی سازی فعالیت دارند حمایت بیشتری داشته باشد و متاسفانه ما در ایران مشخصا در بحث تراک و ماشین آلات سنگین معدنی تاکنون کم کاری و کوتاهی کرده ایم. 

حسن پور تصریح کرد: در این زمینه شرکت های صنعتی و معدنی در سیرجان از جمله گهر صنعت،اقدامات قابل توجهی در بحث مهندسی معکوس و بومی سازی در راستای اقتصاد مقاومتی داشته اند و موفق شده اند تعمیرات اساسی ‌و آورهال تراک های معدنی را هم با استفاده از ظرفیت متخصصین داخلی انجام دهند. 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در ادامه گفت: شرکت گهر صنعت، یک شرکت جوان و نوپاست که آینده خوبی را برای آن پیش بینی می کنم و با توجه به اقداماتی که در طول یکسال گذشته انجام داده و رضایت مندی خوبی ایجاد نموده،امیدوارم در آینده به یکی از صادر کنندگان مهم خدمات فنی و مهندسی و قطعات به کشورهای مختلف تبدیل شود کما اینکه در همین مدت کوتاه دستاوردهای چشمگیری را کسب کرده و انتظار می رود مسئولان از این شرکت ها حمایت های بیشتری داشته باشند چرا که هر گام که ما در حمایت از این نوع اقدامات برمی داریم یک گام از وابستگی به بیگانگان فاصله می گیریم.  

گفتنی است، عصر دیروز طی مراسمی، آغاز عملیات طراحی و ساخت دامپتراک ۱۵۰ تنی برقی و رونمایی از سامانه ۱۰۰ درصد بومی کنترل و مانیتورینگ دامپتراک ۱۵۰ تنی الکتریکی که هر دو برای اولین بار در کشور توسط شرکت گهر صنعت با همراهی شرکت نگین گهر خاورمیانه صورت گرفته است با حضور،نماینده مردم زنجان و طارم، رییس خانه معدن استان زنجان  و جمعی از فعالان،مسئولان و مدیران حوزه صنعت و معدن کشور برگزار گردید.

اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: