فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱ پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولت
کدخبر : 564132

همزمان با هفته دولت، فاز دوم افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه سرمایه گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، چهارشنبه (9 شهریورماه) به صورت همزمان و با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خرداد ماه سال جاری شاهد اجرای بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و افتتاح ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بودند و حالا به مناسبت هفته دولت برای دومین بار افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۷۱ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در این مناطق انجام می‌شود.

در فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم، ۴ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند) و ۵ منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه گذاری یک میلیون و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

بهره‌برداری از ۵۱ پروژه با ارزش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۷۴۱ نفر است که از این تعداد برای پنج هزار و ۷۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۱ هزار و ۹۹۸ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

همچنین از مجموع ۲۰ پروژه ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و مناطق ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ زنی می شود، برای ۲ هزار و ۸۰۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

منطقه ویژه اقتصادی

روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: