با حضور شرکت ملی صنایع مس ایران

نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران به کار خود پایان داد

نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران به کار خود پایان داد
کدخبر : 564342

عصر دیروز جمعه 4 شهریورماه 1401، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران با حضور معاونان «تجارت و خدمات» و «هماهنگی و محیط کسب وکار» وزارت صمت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار که از یکم تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و با بازدید محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت همراه بود، شرکت ملی صنایع مس ایران  به همراه شرکت‌های متعدد دیگر که ارائه دهنده خدمات کسب و کار هستند به ارائه دستاوردهای خود در این حوزه پرداختند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ با راه‌اندازی امور نوآوری و کسب و کارهای نوین و امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به ایجاد و راه اندازی اولین مرکز نوآوری و شتابدهی در حوزه های مختلف نظیر، کشاورزی پسته، مدیریت بحران اب، صنایع مس و … کرده است و به دنبال آن است که با فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و در اختیار قرار دادن امکاناتی نظیر فضای کار اشتراکی، شبکه مربیگری و منتورینگ و آموزش های تخصصی کسب و کار، صاحبان ایده را کمک کند تا به کسب و کارهای نوپا تبدیل شوند.

معاون «تجارت و خدمات» وزارت صمت در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران گفت: تمرکز وزارت صمت، بر توسعه خدمات و نگاه به این حلقه مفقود در توسعه کسب و کار کشور است. خدمات کسب وکار، می تواند زمینه ساز رشد هر چه بیشتر کسب و کارها گردد و اگر بتوانیم این خدمات را استاندارد نموده و توسعه خدمات کسب و کار را در دستور کار قرار دهیم، خواهیم توانست افق های جدیدی در برابر همگی کسب و کارها بگشاییم که این مهم آغاز شده است و با سرعت ادامه دارد.

وی افزود:  در این نمایشگاه که بمدت چهار روز برگزار شد بیش از ۱۲۰۰ مشاوره کسب وکار توسط مشاوران توانمند ارایه گردید و این ارایه مشاوره کسب و کار، بعنوان یک خدمت ارزشمند کسب وکار است که باید توسط اشخاص توانمند و موسسات مشاوره توسعه پیدا کند.

در ادامه برنامه، سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت گفت: یکی از معاونت‌های جدی و مغفول مانده در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه خدمات بود که با توجه به ارزش افزوده بسیار بالا، این بخش دارای اهمیت فراوان است.

وی با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد ارزش افزوده اقتصادی در حوزه خدمات ایجاد می شود و در این حوزه غفلت وجود داشته گفت: هم اکنون تمرکز جدی در این حوزه به وجود آمده و معاونت تجارت و خدمات نیز در این راستا تشکیل شده است.

نیازی افزود: حوزه خدمات کسب و کار به حلقه مفقوده تولید و تجارت در کشور تبدیل شده، به همین دلیل بود که دفتری تحت عنوان دفتر خدمات کسب و کار ایجاد و سیاست‌های خوبی تاکنون در این دفتر تدوین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: