مهندس سلطانی:

مسیر توسعه با وجود تمام مشکلات ادامه دارد

مسیر توسعه با وجود تمام مشکلات ادامه دارد
کدخبر : 564612

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بر ضرورت تعامل و هماهنگی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت تاکید و نیاز آن را سرمایه‌گذاری و تعدیل منطقی و سریع تعرفه‌ها اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران با تمام توان در عرصه ارتباطات و مخابرات در کشور حضور داشته و راه توسعه را هر چند به سختی ادامه می دهد.

مهندس سلطانی ، مدیر عامل شرکت ضمن بیان این مطلب،و با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و نوسانات آن در سال‌های کنونی از یکسو و چالش ‌های موجود و تعامل با بازیگران بین المللی این عرصه از سوی دیگر از موانع جدی توسعه ارتباطات ثابت در کشور است.

وی گفت : ثابت ماندن تعرفه به رغم افزایش هزینه‌ها، از چالش‌ها ی اصلی است که سبب شده تا منابع مورد نیاز برای توسعه این بخش به سختی صورت گیرد. اما کارکنان و متخصصان شرکت مخابرات با استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه ارتباطات در کشور تلاش می کنند تا بتوانند ارتباطات پایداری در کشور ایجاد کنند .

وی در همین رابطه با اشاره به کافی نبودن تلاش های حوزه مخابرات برای پایدارنگهداشتن ارتباطات در کشور ، بر بازنگری در قوانین تعرفه ای حوزه مخابرات در جهت توسعه ارتباطات ثابت، تاکید کرد و گفت :اینکه تعرفه های بخش های مخلتف مخابراتی بدون در نظر گرفتن تورم ثابت بماند تفکری غیر منطقی و غیر کارشناسی است. این تفکر باید اصلاح شود تا به توسعه ارتباطی در شان و منزلت مردم عزیزمان دست یافت .

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد که رفتار فراگیر شده ناشی از کرونا، به حالت قبل بازنمی گردد ودر رفتار مردم، آموزش آنلاین، خرید آنلاین و کسب و کار آنلاین، مصرف دیتا نهادینه شده است ، بر این اساس باید بتوانیم همانند سایر کشور ها ۷۰ درصد ترافیک مصرفی روی اینترنت ثابت ایجاد و۳۰ درصد ترافیک در حوزه سیار منتقل شود. این مسله در حال حاضر در کشور ما بر عکس است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش سیار مستلزم هزینه زیاد می باشد و هیچگاه در شبکه سیار امکان تضمین کیفیت به دلیل ماهیت شبکه وجود ندارد.گفت : این موضوع نیز لزوم توسعه ارتباطات ثابت را بیش از هر وقت دیگری ایجاد کرده و ارتقای ظرفیت‌های ارتباطی را  ضروری ساخته است.تا بتوان در شبکه ثابت یک سرویس تضمین شده به مشتری ارایه کرد .

مهندس سلطانی تصریح کرد : در کشور ما از یک سو یکی از مهمترین مسایل در توسعه شبکه ارتباطات ثابت برای استقرار فیبرهای نوری مسایل تعاملات میان بخشی است واز سوی دیگر لزوم سرمایه گذاری زیاد این بخش وعدم تمایل سرمایه گذاران برای مشارکت چالش‌های موجود توسعه ارتباطات ثابت در ایران است.

وی با بیان اینکه افزایش سرویس‌های با کیفیت و با سرعت خوب از مزایای توسعه شبکه ارتباطات ثابت است گفت: در حوزه شبکه پهن‌باند و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر باید با همکاری و همدلی تمامی بازیگران این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد. چرا که توسعه مخابرات توسعه ارتباطات کل کشور را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه با وجود همه مشکلات وچالش بر سر راه باید برای پیشرفت ، به شتاب توسعه در این بخش بیافزاییم تا بخش مهمی از عقب ماندگی جبران شود اظهار داشت : مطالعات جهانی نشان می‌دهد که توسعه اینترنت فیبرنوری می‌تواند به کاهش مصرف انرژی، افزایش GDP و موجب بهره‌وری نیروی کار درکشورشود و راه تازه ای به روی ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و مردم بگشاید، امید است این مهم محقق شود .

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: