مهندس سلطانی در آیین افتتاح پروژه های هفته دولت:

حمایت تعرفه ای از شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت ارتباطات الزامی است

حمایت تعرفه ای از شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت ارتباطات الزامی است
کدخبر : 564771

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه مخابرات کشور با بیان اینکه حمایت واقعی از شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت سرویس‌های ارتباطی الزامی است، اظهار داشت: شبکه انتقال مخابرات نیاز به یک رسیدگی و کمک تعرفه ای دارد تا به صورت اساسی بازسازی شود

مهندس سلطانی در آیین افتتاح پروژه های مخابراتی هفته دولت اعلام کرد: توسعه اینترنت ثابت به عنوان مهم ترین موضوع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با نگاه هم افزایی و ورود جدی به حوزه فیبرکشی به عنوان یک نهضت کشوری ضروری است و می تواند عقب ماندگی توسعه ارتباطات ثابت را جبران کند.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت ثابت، توسعه شبکه فیبر نوری الزامی است، افزود: بهترین راه برای توسعه پایدار، برنامه پوشش ۲۰ میلیون فیبرنوری تا پایان دولت است و تاکنون گام های اساسی در این راستا برداشته شده است و شرکت مخابرات ایران آمادگی کمک های بیشتر در این مسیر به مجموعه وزارت ارتباطات را دارا است.

در این مراسم که با حضور دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات، دکتر طاهری رییس کمیسیون صنایع مجلس، مدیران ارشد حوزه وزارت ارتباطات و سازمان های تابعه و مجموعه اپراتورها و مدیرعامل و جمعی از اعضای معاونین و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران امروز سه شنبه هشتم شهریورماه در سالن شهیدقندی وزارتخانه برگزار شد، مهم ترین دستاوردهای حوزه ارتباطات و مخابرات کشور در یک سال گذشته رونمایی و به منصه ظهور رسید.

در این مراسم که بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و شرکت های دانش بنیان حوزه آی سی تی با دستاوردهای خود حضورداشتند، شرکت مخابرات ایران در ضمن ارتباط ویدیوکنفرانسی با حوزه مخابراتی آذربایجان شرقی از پروژه های مربوط به خود رونمایی به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه مخابرات در استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت اظهار داشت:در این مراسم ضمن ارتباط ویدیوکنفرانسی با استان آذربایجان شرقی ، ۲۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه مبتنی بر فیبر نوری است و در تکمیل و پیاده سازی نهضت جهادی فیبرنوری شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از برنامه های راهبردی مخابرات در توسعه ملی فیبر راهگشا است.

در اد امه، پروژه های مخابراتی آذربایجان شرقی با دستور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید. این پروژه شامل مجموعه ساختمان های مسکونی ۱۳۰ واحدی است که به وسیله پوشش فیبر نوری در راستای ارتباط با اماکن به مرحله بهره برداری کامل می رسد.

مهندس سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم رونمایی از این پروژه، به ارائه گزارش از طرح توسعه فیبر نوری با عنوان «نهضت جهادی فیبر نوری» پرداخت و اعلام کرد: با وجود مشکلات مالی این شرکت، مخابرات حدود ۵۳۰ میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه توسعه این فناوری هزینه کرده است تا صرف توسعه، بهینه‌سازی و تکمیل پوشش فیبر نوری شود.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران علی رغم تمام مشکلات تلاش کرده است در راستای تحقق شعار سال یعنی تولید دانش‌بنیان گام برداشته و به توسعه اقتصاد دیجیتال بپردازد.

دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات در این مراسم اعلام کرد: دولت سیزهم تمام قد پشتیبان توسعه اقتصاد دیجیتال و کاربردهای فناوری اطلاعات است و ما ثابت کرده‌ایم با همت جوانان ایران عزیز و حمایت دولت می‌توانیم با ایجاد اشتغال فناوری پایه، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری و تأمین نیازمندی صنایع داخلی، زمینه صادرات این محصولات را به خارج از کشور نیز فراهم کنیم.

دکتر عباسی، رییس سازمان تنظیم مقررات نیز در مورد پروژه دسترسی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری به عنوان پروژه اساسی وزارتخانه گفت: در مراسم امروز فیبرنوری fttx شهرهای مختلف توسط اپراتورهای متنوع کشور به بهره برداری می رسد.

دکتر طاهری، رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز در سخنان خود با اشاره به عقب افتادگی های اقتصادی دهه ی۹۰ به ویژه در سه سال آخر، مهم ترین چالش این موضوع را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: اجرای چنین برنامه های ملی و ورود جدی به حوزه فیبرکشی به عنوان یک نهضت کشوری می تواند بخشی از این عقب ماندگی را جبران کند.

در ادامه این مراسم مدیران شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، مهم ترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات را در حوزه های تحت مدیریت خود علی رغم مشکلات اقتصادی و سختی کار در حوزه نوآوری های دانش بنیان با ارائه طرح های مفید استارتاپی به معرض نمایش گذاشتند.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: