با هدف بازخوانی هنرمندانه پیام عاشورا؛

سوگواره تئاتر آئینی و مذهبی منطقه آزاد ماکو برگزار شد

سوگواره تئاتر آئینی و مذهبی منطقه آزاد ماکو برگزار شد
کدخبر : 565274

نخستین سوگواره نمایش‌های آیینی مذهبی در ۲ بخش صحنه‌ای، میدانی به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو، شوط و پلدشت و دفتر امام جمعه شوط برگزار شد.

با هدف بازخوانی هنرمندانه پیام عاشورا و نشر ارزش‌های دینی و اتقلابی و انتقال آن را به نسل جوان این سوگواره به مدت ۲ روز در شهرستان های ماکو و شوط برگزار شد.

امام جمعه شهرستان شوط در آئین اختتامیه این سوگواره گفت: این نمایش تئاترها برداشتی آزاد و ذهنی از واقعه و حماسه کربلا است که بازیگران به زیبایی با تلفیق هنر و ورزش به روایت برش‌هایی از وقایع نهضت امام حسین (ع) پرداخته‌اند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به نقش تأثیرگذار هنر و هنرمندان متعهد بر جامعه بیان کرد: هنرمندان متعهد منطقه با بازگو کردن حماسه کربلا به زبان هنر و گسترش فرهنگ عاشورا می توانند تاثیرات بسیاری در جامعه بگذارند.

وی با تأکید بر تولید آثار ارزشی و فاخر توسط هنرمندان متعهد گفت: امیدواریم این قبیل آثار و توجه به مسائل دینی و ارزشی با حمایت این اداره و سایر دستگاه‌ها توسعه یابد.

در این سوگواره با حضور ۸ گروه تئاتر با حدود ۸۰ بازیگر و عوامل  و ۳ نفر داور و دو نفر بازبین بصورت میدانی و صحنه ای برگزار شد.

در این سوگواری بعد از داوری،  تئاتر گروه آیسا موفق به کسب رتبه اول و تئاتر ؛خطبه خوانی حضرت زینب(س)  به کارگردانی آرزو قاسم زاده” رتبه دوم و تئاتر “رجزخوانی حضرت رقیه و دختر یزید” به کارگردانی پیمان جلیل زاده رتبه سوم را کسب کرد.

لوح تقدیر بهترین کارگردانی نیز به آقایان ناصر نصراله زاده، پیمان جلیل زاده و خانم آرزو قاسم زاده تعلق یافت.

در بخش بازیگری مردان نیز رتبه برتر را آقایان ناصر نصراله زاده، حمید عبدی پور و توحید دلیلی کسب کردند.

رتبه برترین بازیگر زن را نیز خانم ها سهیلا حسنعلی زاده، آرزو قاسم زاده و نیایش رستمی کسب کردند.

همچنین امیررضا اصغرزاده و ستایش تجف زاده به عنوان بازیگران خردسال سوگواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: