مهندس پورخصالیان:

عدالت ارتباطی، توزیع متوازن زیرساخت های مخابراتی در سراسر کشور است

عدالت ارتباطی، توزیع متوازن زیرساخت های مخابراتی در سراسر کشور است
کدخبر : 565533

مهندس پورخصالیان کارشناس ارشد مخابرات و فناوری اطلاعات در برنامه زنده اینستاگرامی مخابرات ایران گفت: لازمه عدالت ارتباطی، توزیع متوازن زیرساخت های مخابراتی در سراسر کشور است که در این مسیر لزوم پیش بینی های آینده نگر در حوزه مخابرات ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اراده ملی برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت تنها راه نجات مخابرات در راه توسعه است اظهار داشت : اکنون تنها راه باقی مانده برای مخابرات، گسترش فیبرنوری است که سرمایه گذاری و شگردهای جدید بازاریابی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات یعنی برقراری عدالت ارتباطی در جامعه اطلاعات به عنوان مهم ترین ایده نام برد و گفت: در شرکت دانش بنیان ، اساس بر شفاف سازی اطلاعات در درجه اول برای کارمندان و در درجه دوم برای مشتریان است.

کارشناس ارشد مخابرات گفت: بهبود ساختار رگولاتوری در بخش دولتی و خصوصی، شرط تحقق برنامه‌ها در بخش مخابرات و ارتباطات و ضامن استمرار، تاب‌آورسازی و رونق بازار و اقتصاد خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

پورخصالیان با انتقاد از شرایط کلی ارتباطات در کشور گفت: ضریب نفوذموبایل در کشور مابسیار بالاتر از ثابت است و این مغایر شاخص های ارتباطی در مقایسه با کشور های توسعه یافته است.

دکتر پورخصالیان توضیح داد: اصلاح نظام تعرفه‌ای نگهداری تلفن ثابت شرکت مخابرات، نسبت به هزینه‌های توسعه‌ی بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفه ها محسوب می‌شود که امیدواریم منجر به نگهداری شبکه با کیفیت مطلوب و متوقف نشدن توسعه شبکه شود.

وی گفت: علاوه بر لزوم تغییر تعرفه تلفن، ایجاد یک نگاه عدالت محور و دانش بنیان برای پیشبرد واقعی حوزه ارتباطات ضروری است و در کنار افزایش تعرفه، شاخص عدالت ارتباطی در روستاها و ودردورافتاده ترین نقاط کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب ، دکتر پورخصالیان، کارشناس ارشد مخابرات و فناوری اطلاعات با مجری گری آرش سروری، فعال حوزه استارتاپی و فناوری، چالش ها و راهکارهای پیش روی مخابرات ایران و چیستی و چگونگی برقراری عدالت ارتباطی را در مسیر توسعه جامعه اطلاعاتی مورد بررسی قرار دادند.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: