به مناسبت هفته دولت

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از چند واحد صادراتی اردبیل در هفته دولت

 بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از چند واحد صادراتی اردبیل در هفته دولت
کدخبر : 565662

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دولت با سفر به استان اردبیل از چند واحد صنعتی صادرات محور این استان بازدید و در مورد توسعه همکاری های بانک با این واحدها گفتگو کرد.

دکتر سیدعلی حسینی، ضمن دیدار با سید حامد عاملی استاندار اردبیل و جمعی دیگر از فعالان اقتصادی این استان، درخصوص راه کارها و شرایط مطلوبتر همکاری ها و مشارکت بانک در طرح های ایجادی ، توسعه ای و سرمایه در گردش مجموعه های صادراتی و موضوعات مصوب سفر ریاست جمهوری تبادل نظر کردند.

حسینی در این سفر استانی، از گروه صنعتی آرتاویل، اشجع باتری، ریسندگی ریسباف ابریشم و مجتمع غذایی لمان و شرکت نورد گستر اردبیل بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، مجتمع غذایی لمان شرکت نورد گستر یکی از مجهزترین صنایع تبدیلی در کشور بوده و در زمینه فرآوری سیب زمینی ( فرنچ فرایز) فعالیت دارد و نقش بسزایی در راستای حمایت از کشاورزان منطقه، پیشگیری از خام فروشی ، ایجاد ارزش افزوده برای این محصول در سطح استان دارد و علاوه بر اشتغال غیرمستقیم اشتغال مستقیم برای بیش از۳۰۰ نفررا فراهم نموده است . محصولات این شرکت علاوه بر ارائه در بازار های داخلی، به کشورهای همسایه شامل عراق ، آذربایجان ، ارمنستان و روسیه نیز صادر می شود.

این گزارش می افزاید: گروه صنعتی آرتاویل شامل چندین کارخانه تولیدی و پروژه های در حال توسعه و اجرا در زمینه تولید انواع محصولات صنایع چوبی (محصولات ام دی اف ، پارکت ، طرح تولید گلیسیرین ، فرمالین و انواع محصولات پایه مرتبط) بوده و یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی و صنعتی استان به شمار می رود.

از دیگر واحدهای بازدید شده، شرکت اشجع باتری بود، این مجموعه از شرکت های بزرگ تولید انواع باتری های سبک و سنگین خودرو ، یو پی اس و انواع باتری های صنایع واسطه ای دیگر که علاوه بر تامین نیازهای داخلی از شرکت های موفق در زمینه صادرات این محصولات به کشورهایی از جمله افغانستان ، عراق ، روسیه و... در چند سال اخیر می باشد .

این گزارش می افزاید: شرکت ریسندگی ریسباف ابریشم یکی از مجموعه های برزگ صنعتی فعال در سطح استان بوده و در زمینه تولید انواع نخ ، الیاف نخی ، پارچه ، رنگرزی و تولید انواع لباس های مرتبط در این خصوص می باشد و این مجموعه با فعالیت خود توانسته است بیش ۷۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان را ایجاد نماید و در راستای توسعه فعالیت خود و ایجاد صنایع تبدیلی نساجی در سطح استان با فراهم شدن یک فرصت مناسب برای تکمیل فرایند تولید و تبدیل محصولات کشاورزی به پارچه ، نخ با داشتن خطوط تولید پارچه بافی و دوزندگی مدرن و پیشرفته بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پروژه های تولیدی و اقتصادی در سطح استان و کشور مشغول فعالیت است.

 

روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: