رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

بورس کمک بزرگی به اجرای قانون نظام پایانه‌های فروشگاهی خواهد کرد

بورس کمک بزرگی به اجرای قانون نظام پایانه‌های فروشگاهی خواهد کرد
کدخبر : 566001

داود منظور گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های بورسی بیشترین حجم فعالیت را در بین بنگاه‌های اقتصادی دارند و بخش بزرگ اقتصاد و تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین با اجرای قانون نظام پایانه‌های فروشگاهی، گام بزرگی به کمک شرکت‌های بورسی و فرابورسی برداشته خواهد شد.

داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و مودیان مالیاتی با حضور شرکت‌های بورسی و فرابورسی با اشاره به اینکه امروز روز بزرگی برای سازمان امور مالیاتی کشور است، گفت: عملیات اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از تکالیف بر زمین مانده‌ای بود که از زمان تصویب این قانون در سال ۹۸ تاکنون بیش از دو سال و نیم از آن می‌گذرد و حالا پس از گذشت ۱۵ ماه اجرای آن شروع می‌شود.

وی افزود: برای سازمان افتخار بسیار بزرگی است که یک نیاز ملی و یک تکلیف قانونی را بعد از دو دهه اجرا و که نظام مالیاتی را به یک نظام روز آمد و جهان تراز تبدیل می‌کند.

منظور ادامه داد: پایانه‌های فروشگاهی و فعالان اقتصادی مکلف هستند هنگامی که تراکنش و عملیات خرید و فروش را انجام می‌دهند این عملیات را به صورت الکترونیک ثبت و نسخه‌ای از صورتحساب صادر شده را برای پایگاه اطلاعاتی سازمان مالیاتی ارسال کنند.

وی عنوان کرد: اهیمت کار شفاف‌سازی است و مربوط به کسب‌وکارها و خرید و فروش‌ها است و با این امر می‌توان با فعالان اقتصادی به زبان اعداد و اطلاعات مستند صحبت کرد.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور؛ با توجه به اینکه شرکت‌های بورسی بیشترین حجم فعالیت را در بین بنگاه‌های اقتصادی دارند و بخش بزرگ اقتصاد و تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین با اجرای این قانون، گام بزرگی به کمک شرکت‌های بورسی و فرابورسی برداشته خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شرکت های بورسی بسیار شفاف هستند، اظهار کرد: پیوستن شرکت‌های بورسی به سامانه پایانه فروشگاهی کار آسانی است و آنان با پیوستن به سامانه با سازوکاری که برای‌شان تعریف شده، کار خود را شروع می‌کنند.

منظور خاطرنشان کرد: این شروع مهم با حضور ارزشمند شرکت‌های بورسی و فرابورسی، گام ما را در اجرای قانون محکم‌تر می‌کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و همراهی ایشان با سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی بارزترین و گسترده‌ترین نماد هوشمند نظام مالیاتی است؛ به گونه‌ای که از روستا تا شهر و از تولیدکننده تا واردکننده و تا نقطه نهایی واحدهای صنفی در سامانه با مردم تعامل انجام می‌شود.

وی یادآور شد؛ اجرای این قانون به طور قطع درآمدهای مالیاتی کشور را افزایش می‌دهد و ما در نظام مالیاتی تلاش داریم تمام مراودات با مردم را از درگاه خدمات الکترونیک و پنجره واحد انجام دهیم.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: