مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی:

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یک شرکت بی رقیب در حوزه مخابرات است

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یک شرکت بی رقیب در حوزه مخابرات است
کدخبر : 566003

کارخانجات تولیدی شهید قندی یکی از زیرمجموعه های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بوده که تولیدکننده کابلهای مخابراتی مسی و نوری، برقی، دیتا است.

برای آشنایی بیشتر با این شرکت با محمد جواد عسکری باقراباد مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی به گفت‌وگو نشسته ایم که در ادامه این گفت‌وگو را میخوانید.

در خصوص میزان تولید مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد توضیح دهید و آیا این شرکت توانسته رضایت مشتریان را جلب کند؟

تولیدات کارخانجات تولیدی شهید قندی شامل کابلهای مخابراتی مسی و نوری ، برقی ، دیتا است. شرکت های تابعه این مجتمع نیز انواع پلیمرهای پی وی سی و پلی اتیلنی برای مصارف کابلی تولید می کنند ، اخیرا نیز موفق به تولید مواد XLPE شده اند که از نظر کیفی تایید و  در حال حاضر به بازار عرضه می شود. پنل های خورشیدی نیز از دیگر محصوات تولیدی این مجتمع می باشد.

 

شرکت مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد تا به امروز به چه میزان نیاز بازارهای داخلی را تامین کند؟

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در حوزه مخابرات شرکت بی رقیبی است و محصولات این شرکت  در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد شبکه زیر ساخت مخابراتی مورد استفاده قرار گرفته و هم اکنون نیز به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه است. در مورد کابلهای برقی فشار ضعیف ، در زمینه کابلهای خودنگهدار سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارد.  با توجه به برنامه ریزی صادراتی این شرکت در صدد ورود به حوزه کابلهای فشار متوسط و بالا نیز هست. برنامه های توسعه ای ما نیز در جهت افزایش سهم ما از بازار در سایر محصولات می باشد.

 

با توجه به تحریم های موجود،‌ ماشین آلات و ابزآلات مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد تا چه میزان با فناوری های روز دنیا هم خوانی دارد؟

خوشبختانه ماشین آلات تولیدی کابل های معمول در حوزه فناوری های نو قرار ندارد و از آنجا که ماشین آلات تولیدی این شرکت از سازندگان بزرگ فعال در این صنعت خریداری شده و برنامه نگهداری آنها بصورت اثر بخش در حال انجام است ، تحریم ها در این حوزه مشکلی برای ما ایجاد نکرده اند. البته ناگفته نماند با توجه به موارد  تعمیراتی و نیاز به قطعات فنی و مشکلات ناشی از تحریم ها ، گاهی با مشکلاتی برخورد می کنیم که تلاش تمامی همکاران همیشه این بوده که در وحله ااز پتانسیل های داخل ایران برای ساخت و یا تعمیر قطعات استفاده شود.

در مورد کابل های ویژه که گاهی ماشین آلات خاص خود را می طلبد نیز ما با محدودیت هایی برخورد می کنیم. البته با توجه به رشد سریع صنعت ماشین سازی در کشورهای دیگر مثلا چین ، خوشبخانه تحریم ها در این حوزه کارا نبوده است.

 

تولیدات مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد تا چه میزان با استانداردهای جهانی مطابقت دارد؟

با توجه به زیر ساخت های این شرکت و از آنجا که در طول سال ها و حضور موثر در بازار های صادراتی ، به جرات می توان گفت که کلیه محصولات این شرکت در تطابق کامل با استاندارد بین المللی بوده و جوابگوی نیازهای کیفی آنها می باشد. در این راستا و برای کشورهای صادراتی هدف نیز تاییدیه های استانداردی مورد نیاز آنها نیز اخذ شده است.

 

آیا مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد اقداماتی در جهت داخلی سازی نیازهای خود انجام داده است؟

خوشبختانه با سیاست های اتخاذ شده توسط این شرکت قسمت اعظم مواد مصرفی در حوزه کابل داخلی سازی شده و با افزایش تحریم ها ، برنامه هایی برای جایگزینی آن قسمت از مواد اولیه وارداتی در دست اقدام است. البته جهت دستیابی به این مهم ، لازم است مشخصات فنی کابل نیز توسط شرکت مخابرات ایران به روز شود.

 

آیا تولیدات مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد صادرات محور است و چه برنامه ای برای توسعه صادرات دارد؟

از زمان خصوصی سازی مسئله صادرات به عنوان یکی از محورهای اصلی شهید قندی تعریف شده و در این راستا نسبت به صادرات کابل و خدمات فنی مهندسی جهت اجرای شبکه های مخابراتی در کشورهای همسایه اقدام شده و تاکنون نیز با جدیت دنبال شده است.

 

با توجه به واقع شدن زمین مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد در منطقه شهری، این مجتمع چه برنامه ای برای این امر اندیشیده است؟

با توجه به پروژه های تعریف شده توسعه ، لزوم استفاده از این ذخیره پر ارزش در این رابطه اجتناب ناپذیر است. فروش این زمین و یا انجام سرمایه گذاری در این رابطه نیازمند تعامل سازنده با نهادهای استان بوده و انشاالله با هماهنگی این مورد تعیین تکلیف خواهد شد.

 

آیا مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کند؟

رعایت کلیه استانداردهای زیست محیطی در دستور کار شرکت است و خوشبختانه تولیدات این شرکت در زمره مواردی است که مشکلاتی برای محیط زیست فراهم نمی کند.

 

کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد چه برنامه ای برای پاسخ به تقاضای محصولات جدید در بازار اندیشیده است؟

با توجه به مطرح شدن پروژه های دسترسی FTTX از سالهای قبل ، این شرکت ماشین آلات مورد نیاز  جهت تولید این محصولات  را تهیه و نصب کرده و  تولید سایر تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه های مخابراتی در لیست پروژه های توسعه دیده شده است. در زمینه کابلهای برق فشار ضعیف و متوسط و همچنین کابلهای ویژه صنعتی نیز موضوع ورود ما در مرحله مطالعاتی است و بزودی نحوه فعالیت ما در این حوزه نیز تعریف خواهد شد.

 

عملکرد شرکت مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد در ایفای مسئولیت اجتماعی چگونه است؟

ما از عملکرد خود در جهت انتظارات جامعه و بخصوص استان راضی هستیم. در مورد حمایت از باشگاه و بقای آن در استان ، جدی هستیم.

 

خبرگزاری ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: