رضا محمدی در نشست تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر؛

نرخ‌ خرید تضمینی برق باید اصلاح شود

نرخ‌ خرید تضمینی برق باید اصلاح شود
کدخبر : 566007

رضا محمدی مدیر قراردادها و پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی گفت: ریال مانایی روش جدیدی است که صندوق توسعه ملی آن را طراحی و اجرا نموده و می‌تواند مورد استفاده تسهیلات گیرندگان صندوق توسعه ملی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر بخش‌های اقتصادی کشور قرار گیرد.

رضا محمدی در اولین نشست تخصصی روش‌های تأمین مالی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حاشیه‌ی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی، در خصوص تأمین مالی نیروگاه‌ها گفت: روش‌های قبلی تأمین مالی صندوق توسعه ملی بعضا" مشکلاتی برای دارندگان نیروگاه‌ها که تسهیلات از صندوق دریافت کردند به همراه داشت؛ برای حل این موضوع، ریال مانایی را طراحی و رونمایی کردیم، که در واقع این روش ایرادهای تسهیلات ارزی برای دریافت کنندگان تسهیلات را ندارد و برای فعالان نیروگاهی مناسب‌تر می‌باشد؛ این روش راهکار مناسبی است تا فعالان انرژی‌های تجدید پذیر بتوانند نیاز مالی نیروگاه خود را تأمین نموده و در بازپرداخت با مشکل روبرو نشوند.

مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی از ابتدای تأسیس تاکنون برای ۴۶ طرح نیروگاهی ۴.۶ میلیارد دلار تسهیلات مصوب کرده است که تاکنون از این مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار پرداخت شده است.

وی ضمن بیان اینکه در شرایط کنونی راحت‌ترین روش تأمین مالی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می باشد، گفت: تاکنون از محل تأمین مالی انجام شده توسط صندوق توسعه ملی، هفت هزار و ۲۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شده و خواهد شد. ضمن آنکه ۳۰ طرح هم با بیش از ۳.۳۰۰ مگاوات توان به بهره برداری رسیده که تنها ۴ طرح آن در بخش انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

همچنین رضا محمدی در پایان این نشست تخصصی خواستار اصلاح نرخ‌های خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو شد و اعلام نمود با مدل‌های مالی فعلی، متقاضیان تسهیلات نیروگاهی امکان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت.

گفتنی است؛ دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی با حضور شرکت‌هایی در حوزه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی از روز ۲۱ شهریور کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و تا روز ۲۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

روابط عمومی صندوق توسعه ملی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: