نخستین سمینار ملی آموزشی تخصصی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات در یزد آغاز شد

تشکیل دبیرخانه دائمی سمینار پایش وضعیت در شرکت فولاد آلیاژی ایران

تشکیل دبیرخانه دائمی سمینار پایش وضعیت در شرکت فولاد آلیاژی ایران
کدخبر : 566597

نخستین سمینار ملی آموزشی تخصصی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات با مشارکت شرکت فولاد آلیاژی ایران در شهر یزد برگزار شد. این سمینار با حضور بیش از 400 متخصص و کارشناس در حوزه‌های مختلف صنعت در محل هتل صفاییه یزد آغاز به کار کرد.

در  این سمینار دو روزه ۲۰ کارگاه و سه اتاق هم‌اندیشی برگزار شد. در کنار این همایش شرکت‌های تخصصی در حوزه‌ی پایش وضعیت در قالب غرفه‌های نمایشگاهی، آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه ارائه دادند.

اتاق‌های هم‌اندیشی این همایش با محوریت هیدرولیک و روانکاوها، ترموگرافی و آنالیز روغن ترانسفورماتورها و آنالیز جریان، ارتعاشات و صوت با استقبال فراوان از سوی شرکت‌کنندگان همراه بود. در این اتاق‌های هم‌اندیشی که برای اولین بار در سطح ملی برگزار می‌شد، کارشناسان، متخصصین و اساتید با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند و از تجارب یکدیگر در حوزه‌ی پایش بهره‌مند شدند. در روز نخست این همایش ۱۲ کارگاه و در روز دوم نیز ۴ کارگاه با موضوع تکنیک‌های پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات و با حضور ۱۶ استاد از شهر های مختلف کشور برگزار شد.

تشکیل دبیرخانه دائمی سمینار پایش وضعیت

مهندس علیرضا چایچی یزدی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران  و رئیس نخستین سمینار ملی آموزشی تخصصی پایش وضعیت، در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری این سمینار را بررسی و بازنگری در روند توسعه فن آوری پایش وضعیت در صنایع مختلف ایران و آسیب شناسی روش های بکاررفته دانست و گفت: از اهداف دیگر در این سمینار این است که بتوانیم یک خروجی بسیار مناسبی از کارگاه‌های تخصصی داشته باشیم تا در جهت بهبود ارتقا و اقدامات پیشگیرانه در بحث تعمیر و نگهداری به صنایع مادر و تخصصی کشور کمک کند.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به این موضوع که ما در نظر داریم که با هماهنگی‌های آتی، دبیرخانه دائمی این سمینار را در شرکت فولاد آلیاژی ایران شکل بدهیم، ادامه داد: ما این آمادگی را هم داریم که دومین سمینار تخصصی پایش وضعیت را هم در شرکت فولاد آلیاژی ایران استان یزد برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که پایش وضعیت یکی از ارکان اصلی استمرار و افزایش تولید،  بهبود کیفیت و تعدیل قیمت تمام شده است، گفت:  فولاد آلیاژی ایران با برپائی این سمینار به دنبال ایجاد یک هم اندیشی نوین می‌باشد تا با برپائی کارگاه‌های آموزشی پویا در قبال این سمینار، ضمن نشر دانش تخصصی در بین علاقه مندان امر، زمینه گسترش فرهنگ پایش وضعیت و نت پیش بینانه را فراهم کند.

سمینارها فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربه

احمد پاکدامن رئیس بازرسی فنی و پایش وضعیت تجهیزات  شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در مورد ضرورت نیاز صنعت فولاد به پایش وضعیت تجهیزات در حاشیه این همایش گفت: به دلیل گران شدن قیمت تجهیزات و دسترسی سخت به منابع اصلی قطعات و ماشین‌آلات ، متخصصین فنی به این سمت می‌روند که بیشتر به وسایل و تجهیزات رسیدگی و عیب‌یابی کنند تا از خسارت‌ها و خرابی‌های جدی ماشین‌آلات جلوگیری کنند.

این متخصص، پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات را یکی از نیازهای اولیه‌ی صنعت دانست و ادامه داد: عیب‌یابی تجهیزات باعث می‌شود که صنعت مربوطه  بتواند ساختار و تجهیزات خودش را حفظ و نگهداری کند و این علم هم مرحله به مرحله در حال به روز رسانی است .

وی با تاکید بر این موضوع که برگزاری سمینارهای تخصصی برای آشنایی با اطلاعات به روز دنیا بسیار ضروری است، گفت: گاهی در حوزه پایش وضعیت به جایی می‌رسیم که دیگر اطلاعات و دانش خودمان کافی نیست، بنابراین بایستی به سراغ منابع دیگران رفت و از آنها اطلاعات و دانش به روز را آموخت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: