از فردا در فرابورس ایران کلید می‌خورد

پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور

پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور
کدخبر : 567369

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران از پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری «املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن» از سه‌شنبه 19 مهرماه آغاز می‌شود و ده روز کاری مهلت دارد.

عارف علیقلی‌پور با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی صندوق املاک و مستغلات را در نماد «ارزش مسکن» عرضه خواهد کرد، گفت: این صندوق ۲۷ شهریورماه جاری نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده که دوره فعالیت بعد از دریافت مجوز ۵ سال درنظر گرفته شده است که با تایید سازمان بورس نیز قابل تمدید است.

علیقلی‌پور ضمن معرفی صندوق سرمایه‎گذاری املاک و مستغلات به عنوان یک نهادمالی که با هدف کسب سود به خریدوفروش املاک و مستغلات و مدیریت آن اقدام می‎کند، بیان کرد: بازدهی این صندوق برای سرمایه­گذاران از دو محل توزیع عواید حاصل از اجاره­داری و خرید و فروش املاک که به صورت سالانه بر اساس الزامات تقسیم سود، میان سرمایه‎گذاران صندوق که دارندگان واحدهای سرمایه‎گذاری هستند، توزیع خواهد شد. و نیز تفاوت ارزش روز املاک تحت مدیریت صندوق است که در قالب بازدهی سرمایه ای می­تواند برای دارندگان واحدهای سرمایه گذاری محقق شود.

وی در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات ارزش مسکن که به روش قیمت ثابت در فرابورس انجام خواهد شد، اعلام کرد: ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق ۱۰ هزار ریال در نظر گرفته شده و و حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل عرضه برای عموم مطابق با اساسنامه صندوق ۳۰ میلیون واحد است.

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران در ادامه به معرفی ارکان این صندوق پرداخت و با اشاره به اینکه گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور رکن مدیریت صندوق را بر عهده دارد، افزود: شرکت تامین سرمایه کاردان و شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی متعهد پذیره‌نویسی بوده و بازارگردان نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشور است. همچنین موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس ایفای نقش خواهد کرد.

علیقلی‌پور در خصوص زمان آغاز معاملات ثانویه صندوق ارزش مسکن نیز گفت: معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق پس از اتمام عرضه و اخذ مجوز فعالیت صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد.

گفتنی است فعالیت اصلی صندوق «ارزش مسکن» جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید و تملک دارایی غیر منقول موضوع سرمایه‌گذاری است.

همچنین اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های ساختمانی پذیرفته شده در بورس از دیگر فعالیت‌های اصلی این صندوق به شمار می‌رود.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: