کیش/

برگزاری مراسم افتتاحیه ممیزی فرودگاه بین المللی کیش

برگزاری مراسم افتتاحیه ممیزی فرودگاه بین المللی کیش
کدخبر : 567379

فرودگاه بین المللی کیش در روزهای آینده میزبان ممیزان سازمان هواپیمایی کشوری در راستای دریافت گواهینامه فرودگاهی خواهد بود.

صبح یکشنبه ۱۷ مهر جلسه افتتاحیه ممیزی از فرودگاه بین ­المللی کیش با حضور کار گروهی به سرپرستی سید حمیدرضا صانعی معاون دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران ارشد شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و همچنین مدیران فرودگاهی، فرآیند ممیزی و بازرسی از مستندات و زیر ساخت های فرودگاه برگزار شد و تا روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس مقررات ملی و بین ­المللی ناظر بر صنعت هواپیمایی، تمام فرودگاه ­های بین­ المللی و مرز هوایی ملزم به دریافت گواهینامه فرودگاهی در دو بخش زیر ساخت و بهره­ برداری هستند.

هدف از صدور گواهینامه فرودگاهی بعد از انجام فرآیندهای سخت گیرانه بررسی مستندات، شیوه ­نامه، داده­ ها و اطلاعات  فرودگاهی، انطباق زیرساخت­ ها و عملکرد فرودگاه با مقررات، حصول اطمینان از ایمن بودن فرودگاه برای ارائه خدمات پروازی است.

فرودگاه بین­ المللی کیش در سال گذشته میزبان بالغ بر ۹/۲ میلیون مسافر و درگاه بالغ  بر ۳۲ هزار تن  بار بوده است.

عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت و بنادر فرودگاه های منطقه آزاد کیش با اشاره به آمادگی فرودگاه بین المللی کیش جهت دریافت گواهینامه فرودگاهی اعلام کرد در یک سال گذشته زیر­ساخت های متعدد فرودگاه در راستای این امر مهم ضمن استاندارد­ سازی، دستورالعمل­ ها و شیوه­ نامه ­ها به روز­رسانی شده است.  

وی افزود: ساختار سازمانی متناسب با عملیات فرودگاه طراحی وکمیته ­های تخصصی در حوزه ایمنی ایجاد شده و همکاران فرودگاهی بر اساس یک برنامه منسجم در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.

در صورت جلب نظر سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ایمن بودن فعالیت ها و خدمات در فرودگاه کیش، این فرودگاه به عنوان نخستین فرودگاه کشوری خواهد بود که موفق به دریافت گواهینامه دائمی از سازمان هواپیمایی کشوری می شود.

 

روابط عمومی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: