برای نخستین بار انجام شد؛

تعویض آرمیچر ۶۲ تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه

کدخبر : 567397

آرمیچر 62 تنی موتور رافینگ نورد گرم فولاد مبارکه برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تعویض و آرمیچر معیوب برای انجام تعمیرات اساسی در داخل شرکت به کارگاه برق انتقال یافت.

مجتبی رمضانی فورمن تعمیرات نواحی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو اطلاع‌رسانی ناحیه نورد گرم در خصوص جرقه‌زنی و ایجاد آرک در موتورDC-۴۴۱۰KW)R۱B) واحد رافینگ و پس از حضور چندباره متخصصان کارگاه برق و پیمانکاران تعمیرگاه مرکزی در محل و انجام بررسی‌های کارشناسی و برگزاری جلسات هماهنگی متعدد با نفرات مرتبط واحد رافینگ، مشکل ناشی از ناهمواری سطح کلکتور آرمیچر موتور تشخیص داده شد.

وی در تشریح اقدامات بعدی برای حل این مشکل گفت: مقرر شد در شات‌دان سالانه ناحیه نورد گرم آرمیچر مذکور با یدک موجود تعویض و آرمیچر معیوب تعمیر شود. بنابراین در ابتدای شهریورماه عملیات تعویض آرمیچر ۴۴۱۰ کیلوواتی رافینگ با برداشتن نیمه استاتور بالا، خارج کردن آرمیچر معیوب، مونتاژ آرمیچر جدید و نیمه استاتور بالایی، تست و راه‌اندازی اولیه و در نهایت بستن متعلقات و کاور رویی موتور توسط نفرات شرکت پیمانکار با همکاری نفرات کارگاه برق تعمیرگاه مرکزی و نفرات واحد رافینگ تنها در مدت‌زمان ۳ روز و برای نخستین بار در فولاد مبارکه انجام شد و این موتور به ناحیه نورد گرم تحویل گردید.

بنابر اظهارات مجتبی رمضانی آرمیچر معیوب نیز جهت انجام تعمیرات اساسی شامل مراحل سنگ‌زنی و شیارتراشی کلکتور به کارگاه برق انتقال داده شد.

فورمن تعمیرات نواحی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه موتور R۱ واحد رافینگ بزرگ‌ترین موتور DC فولاد مبارکه است و آماده‌به‌کاری آن در ناحیه نورد گرم و همچنین فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است، در بخش پایانی سخنان خود از حمایت‌ها و همکاری‌های مدیریت تعمیرگاه مرکزی، رئیس کارگاه برق و تلاش شبانه‌روزی همکاران کارگاه برق، قسمت رافینگ نورد گرم و همکاران شاغل در شرکت پیمانکاری ذی‌ربط تقدیر و تشکر کرد.

 

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: