عملکرد زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو در نیمه نخست امسال

شرکت آپکو به سوددهی رسید

شرکت آپکو به سوددهی رسید
کدخبر : 567519

شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو)، موفق شد در نیمه نخست امسال، رشد قابل توجه ۱۴۸ درصدی را در شاخص مجموع درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کند که این میزان، گویای به ثمر نشستن سیاست‌های توسعه‌ای در این شرکت و قرار گرفتن در مسیر شکوفایی است.

مدیرعامل آپکو با اشاره به عملکرد نیمه نخست امسال در این شرکت، گفت: در این بازه زمانی، رشد ۵۹ درصدی در تعداد خودروهای تحویلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

مسعود جعفری با اشاره به این‌که آپکو در راستای عمل به سیاست های گروه صنعتی ایران خودرو و پیرو طرح تحول کیفی این مجموعه صنعتی، اقدامات مثبت و متعددی را در راستای افزایش سوددهی و ارتقای رضایت مشتریان انجام داده، گفت: این شرکت در شش ماهه نخست امسال توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد ۲۵۹ درصدی در زمینه فروش آپشن دست یابد.

مدیرعامل شرکت آپکو با اشاره به این‌که علاوه بر ارتقای رضایت مشتریان، رضایتمندی کارکنان این مجموعه به عنوان بخشی از ذی نفعان اصلی، از تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مورد توجه آپکو است، گفت: علاوه بر اجرای طرح‌های ارتقای انگیزه شغلی، برای ۵۲ نفر اشتغال‌زایی متناسب با فعالیت‌های این مجموعه صورت گرفته است.

جعفری با بیان این‌که شرکت آپکو در سنوات گذشته نتوانسته بود جایگاه اصلی خود را در بازار خودرویی و افترمارکت به دست آورد، اما با اقدامات لازم و حمایت های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو این موضوع محقق شده، یادآور شد: در حال حاضر این شرکت در نیمه نخست امسال از زیان عملیاتی خارج شده و تا پایان سال نیز از زیان سنواتی خارج خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد از بدهی های سنواتی آپکو به سایر شرکت های گروه پرداخت شده و نیز با کنترل هزینه‌ها، تا ۱۵ درصد از هزینه های سربار کاهش یافته و موجب شد با برنامه ریزی دقیق و به موقع، آپکو از زیان عملیاتی خارج شود.

مدیرعامل شرکت آپکو در ادامه با اشاره به این‌که از ابتدای امسال، پروژه های متعددی در راستای گسترش هرچه بیش‌تر فعالیت ها و خدمات رسانی و ارتقای کیفیت این مجموعه صورت گرفته، اظهار کرد: افتتاح سالن شماره دو تیونینگ و دیتیلینگ، افتتاح خط تولید دسته سیم به عنوان یکی از قطعات استراتژیک آپکو که تا پیش از این با مشکلات بسیاری از جمله عدم تامین به موقع و نوسان قیمت مواجه بوده است، اجرای پروژه تامین قطعه برای شرکت ایران خودرو دیزل، افتتاح مرکز تحقیقات و نوآوری در شرکت آپکو و نیز ثبت این مجموعه به عنوان شرکت دانش بنیان، از جمله این پروژه ها به شمار می رود.

جعفری با اشاره به افزایش رتبه آپکو به عنوان نمایندگی ۱۰۶۸ ایران خودرو از رتبه سه به یک، گفت: تشکیل تیم مسابقات اتومبیل رانی و آماده سازی محصولات ایران خودرو در این مسابقات با دانش فنی آپکو و کسب سه مقام قهرمانی، توسعه محصولات ایران خودرو تارا جوانان، ۲۰۷ بانوان، فوتون آفرود و فوتون کمپر و نیز انجام اقدامات اولیه برای شروع پروژه شهر آپشن آپکو، از سایر اقدامات این مجموعه در شش ماهه نخست امسال به شمار می رود.

وی اجرای پروژه رنگ سفارشی برای پنج هزار دستگاه خودروی تارا و هایما و ۳۵۰۰ جک برقی صندوق عقب، اجرای پروژه آفرود و تراکمپر خودروهای فوتون ایران خودرو دیزل، ایجاد Call Center و آموزش کارکنان این مجموعه برای انجام خدمات نصب آپشن در محل مورد نظر مشتری، راه اندازی شعبه مرکزی نصب آپشن در سایت تولیدی خراسان، راه اندازی نمایندگی آپکو در مشهد، گسترش فروش قطعات آپشن در سایت ایران خودرو با حق انتخاب مشتری، گسترش فروش اینترنتی قطعات را از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه فروش و دیجیتال مارکتینگ برشمرد.

مدیرعامل آپکو خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت لیزینگ ایران خودرو و لیزینگ غدیر، قرار است نسبت به فروش اقساطی آپشن و سفارش سازی محصول و اعطای تسهیلات برای مشتریان اقدامات لازم انجام شود.

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: