رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی تأکید کرد:

منابع صندوق توسعه ملی علاوه بر تسهیلات دهی، باید در بخش‌های با سود بالا و ریسک پایین سرمایه‌گذاری شود

منابع صندوق توسعه ملی علاوه بر تسهیلات دهی، باید در بخش‌های با سود بالا و ریسک پایین سرمایه‌گذاری شود
کدخبر : 567742

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، با تأکید بر بکارگیری مؤثر و کارایی همه‌ی منابع صندوق، گفت: منابع صندوق توسعه ملی باید در داخل برای توسعه کشور و در خارج از کشور برای ارزآوری و نیز در بخش‌های با سود بالا و ریسک پایین سرمایه‌گذاری شود و این مهم در کنار سایر وظایف، از جمله تسهیلات‌دهی انجام شود.

نخستین کمیته سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی با حضور مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل و اعضای این کمیته برگزار شد.

غضنفری با بیان اینکه متأسفانه سرمایه‌گذاری کافی در خلال سالیان گذشته صورت نگرفته، بر سرمایه‌گذاری مؤثر برای توسعه کشور توسط صندوق تأکید؛ اما اضافه کرد، همزمان باید درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها برای کسب سود بالا در خارج از کشور باشد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، با بیان اینکه بخش روابط بین الملل با فرآیند مناسبی در صندوق در حال توسعه است، گفت: در سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید بتوانیم با مطالعه کافی و درایت، بر چالش‌های درونی و خارجی، از جمله ریسک غلبه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های سرمایه گذاری خارجی نسبت به داخلی کمتر آماده شده است؛ گفت: باید در ابتدا زمینه‌های ورود به آن، از جمله شناسایی طرح‌های شرکت‌های امن و بانک‌های خارجی مطمئن صورت گیرد.

غضنفری با بیان اینکه هرچند حجم سرمایه‌گذاری در خارج از کشور مهم است گفت: در عین حال شروع به این کار و کسب تجربه‌ی موفق برای صندوق بسیار موضوع ارزشمند و بزرگی است. وی تصریح کرد: یکی از وظایف کمیته سرمایه گذاری خارجی اقناع فکری جامعه و جا انداختن اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی از طریق ارایه‌ی ادله‌ی محکم است؛ به طوری که مسئولان و حمکرانان کشور نیز در این زمینه همراه صندوق باشند. در عین حال فراموش نکنیم درصد بسیار بالایی از منابع صندوق باید متوجه سرمایه گذاری در داخل کشور، توسعه اقتصادی، کمک به بخش خصوصی باشد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از کمیته سرمایه گذاری خارجی خواست در کار سرمایه گذاری تعجیل نداشته باشند و این با رعایت صرفه و صلاح اقتصادی و توجه به نیازهای کشور، از جمله کشت فراسرزمینی و یا انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات کالا و خدمات فنی-مهندسی صورت پذیرد.

در پایان این جلسه، اعضای کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی صندوق در احکام جداگانه‌ای از سوی مهدی غضنفری منصوب شدند.

همچنین خانم نگین حیدری‌زاده به سمت مدیر همکاری‌های بین الملل صندوق توسعه ملی منصوب و حکم وی از سوی رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی اعطاء شد.

 

روابط عمومی صندوق توسعه ملی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: