حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی فولاد:

روح آسمانی شهدا کمک کرده است تا بتوانید این عملکرد مثبت و قابل دفاع را داشته باشید

روح آسمانی شهدا کمک کرده است تا بتوانید این عملکرد مثبت و قابل دفاع را داشته باشید
کدخبر : 567871

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سخنانی در جمع مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق بازنشستگی فولاد بر لزوم تبیین دستاوردهای مدیران انقلابی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران انقلابی و با اشاره به اینکه اکثریت حاضران از فرزندان شهدای گرانقدر هستند گفت: به شما خداقوت می گویم. بدانید یکی از دلایل موفقیت شما کمک روح آسمانی پدران شهیدتان است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای دولت و مدیران انقلابی تصریح کرد: اگر می خواهید این صندوق حیات خلوت نباشد باید مردم را در جریان امور قرار دهید و به سمت مردمی سازی فرآیندها و عملکردها حرکت کنید.وقتی مردم در جریان جزئیات عملکرد صندوق قرار بگیرند و بدانند صاحبان آن چه کسانی هستند، فرصت طلبان جرات نخواهند کرد سوء استفاده کنند.

حجه الاسلام پناهیان خاطر نشان کرد: هر مدیری که بخواهد با فساد مقابله کند دست غارتگران بیت المال را کوتاه کند حتما افرادی که حیاط خلوتشان به هم خورده ساکت نمی نشینند و به انواع توطئه ها و دسیسه چینی ها روی می آورند.

حجه الاسلام پناهیان ضمن اشاره به شباهت کار در فضای اقتصادی با نبرد در میدان جنگ یادآور شد: در این میدان نباید در مقابل سختی ها کوتاه بیایید و با توکل به خدا و با علم به اینکه دشمن ممکن است هر دسیسه ای بچیند با مقاومت و شجاعت مانع از پیروزی دشمن شوید و فراموش نکنید که چشم افراد فساد ستیز و مردمی که از فساد به ستوه آمده اند به شماست و منتظرند تا پیروزی شما را ببینند.

.این مدرس صاحب نام حوزه های علمیه اظهار داشت: رسانه های سالم و شفاف برای انعکاس دقیق عملکردها و دستاوردها باید اهتمام داشته باشند.استفاده از ظرفیت های فرهنگی و نگاه گفتمانی و فرهنگی دیگر توصیه حجت الاسلام و المسلمین پناهیان بود.

وی در این خصوص گفت: این موضوع در امورات مدیریتی نظیر تکریم بازنشستگان، تحکیم مبانی خانواده و در حرکت های ماندگاری همچون پیاده روی اربعین و اعتکاف جلوه مطلوبی دارد.

وی همچنین یاداور شد: مورد دیگری که باید به آن اشاره کنم انطباق این موضوع است که صندوق‌های بازنشستگی از محل دریافت حق بیمه اعضای خود اداره می شوند . موضوعی است که باید درباره آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد و موافقان و مخالفان متخصص و آگاه درباره آن بحث کنند لذا می توانید در این خصوص اتاق فکری تشکیل دهید تا از این طریق در خصوص مدل‌های جایگزین حق بیمه به نتیجه رسید.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز با خیرمقدم به حجه الاسلام پناهیان ضمن تشریح وضعیت گذشته و فعلی صندوق، به بیان چالش ها، فرصت ها و تهدیدها پرداخت.

وی گفت: ما تلاش کردیم تا با کمک مدیران جوان انقلابی جلوی فساد و ویژه خواری را بگیریم. همه ما هم این را می‌دانیم که حرکت ما مانند این است که به میدان جنگ آمده ایم و باید آماده باشیم . ممکن است شهید یا مجروح شویم. انواع توطئه ها در کمین ماست و شک نداریم افرادی که دستشان از بیت المال کوتاه شده ساکت نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: شرکت دخانیات به دلیل تصمیمات غلط در دولت های گذشته دچار زیان های فراوانی شده است. جولان شرکت های خارجی در بازار سیگار موجب کاهش شدید سهم بازار شرکت دخانیات شده است.

عامریان با اشاره به وضعیت پیشین شرکت سنگ آهن مرکزی نیز گفت: در گذشته بعضی اتفاقات ازجمله مدیریت سنتی و ضعیف و رها شده و عدم سرمایه گزاری و…موجب شده بود تا این شرکت مهم نتواند آنگونه که باید حرکت کند و طبعا از نظر مالی هم وضعیت خوبی نداشت . اما از زمان تعیین مدیر جوان و انقلابی از طرف صندوق برای مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی منافع برخی ها به خطر افتاد.

وی با اشاره به پرونده های حقوقی متعدد که ردپای شبکه های فساد نیز در آن به چشم می خورد گفت این پرونده ها را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی یادآور شد: صد البته این افراد و شبکه ها از ظرفیت های متعدد قدرت و ثروت استفاده می‌کنند تا با چیدن انواع دسیسه ها مانع از موفقیت این گروه شوند. ما هم البته در مورد احقاق حقوق بازنشستگان و برگرداندن اموال به بیت المال هیچ مماشاتی نخواهیم کرد و با هر هزینه ای _حتی اگر هزینه آن از دست دادن جایگاه و جان و آبرو باشد_اجازه نخواهیم داد هیچ شخص و گروهی به حقوق این قشر شریف و باتجربه دست درازی کند.ما در این مورد تا لحظه ای که باشیم ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

عامریان همچنین در خصوص دستاوردهای صندوق به ویژه درباره اصلاحیه همسان سازی، بهبود وضعیت شرکت ها و سودآور شدن آنها تا پایان امسال ، انتصاب مدیران پاک دست و سایر اقدامات انجام شده گزارشی را ارائه کرد.

احمد خانی نوذری معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه صندوق های زیر مجموعه این وزارتخانه ۱۰ درصد تولید ثروت کشور را عهده دار هستند گفت: وجود دو هزار پست مدیریتی در شرکت های زیرمجموعه موجب شده بود تا این شرکت ها در دولت وقت محل لابی و حیاط خلوت باشد اما در دولت انقلابی سیزدهم دیگر شاهد چنین روندی نیستیم.

 

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: