استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری استان به میزبانی منطقه آزاد قشم:

منطقه آزاد قشم در دولت مردمی حیاط‌خلوت مردم است

منطقه آزاد قشم در دولت مردمی حیاط‌خلوت مردم است
کدخبر : 567964

استاندار هرمزگان گفت: با حضور تیم دکتر فتح الهی، منطقه آزاد قشم که در دولت های پیشین حیاط خلوت دولتمردان و سرمایه گذاران بود، در دولت مردمی به حیاط‌خلوت مردم تبدیل شده است.

مهدی دوستی در جلسه شورای اداری استان که در شهر قشم برگزار شد، با اشاره به نقش تأثیرگذار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیاده‌سازی سیاست‌های دولت مردمی اظهار داشت: اجرای طرح مسکن جوانان جزیره از سوی دکتر فتح الهی جلوه‌ای از اهداف دولت مردمی و بیانگر تغییر کلان در رویکرد دولت در مناطق آزاد است.

وی با اشاره به رویکرد مناطق آزاد در دولت‌های پیشین اذعان داشت: زمین مناطق آزاد در همه دولت‌های گذشته به‌مثابه سرمایه‌ای برای تأمین منابع مالی بوده، اما در دولت سیزدهم، زمین در منطقه آزاد قشم به مردم تعلق پیداکرده است.

مقام عالی دولت در استان ضمن تأکید بر ارتقا حجم صادرات در استان هرمزگان بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع صادرات محصولات شیلاتی، لازم است با هماهنگی اداره گمرک و بهداشت، دفاتر مرتبط با این موضوع در منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شود.

دوستی ادامه داد: راه‌اندازی این دفاتر به هدایت صادرات تولیدات شیلاتی از این مبدأ کمک کرده و ارتقا آمار صادرات استان را در پی خواهد داشت، از سوی دیگر لازم است جامعه محلی نیز نسبت به رعایت استانداردها دقت عمل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در قشم، صادرات محصولات جزیره از بندرلنگه توجیه منطقی ندارد و گمرک، دامپزشکی و شیلات مکلف‌اند که این ظرفیت صادرات را  ایجاد کنند.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به بحث عدم رعایت معافیت مالیاتی کالای همراه مسافر در جزیره قشم، اداره گمرک را مکلف به بررسی و پاسخگویی ظرف یک هفته به سازمان منطقه آزاد قشم کرد.

دوستی تصریح کرد: ۲۰ غرفه جهت برپایی بازارچه محلی و سنتی در جزیره هنگام در راستای حمایت از اشتغال بومیان با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و احداث خواهد شد.

استاندار هرمزگان در ادامه راه پیشرفت کشور، نظام و آیندگان را درگرو کار جمعی دانست و خواستار مطالبه گری اصحاب رسانه از مسوولان شد و گفت: سامانه شفافیت محلی برای ارائه مصوبات جلسات است که اصحاب رسانه با مراجعه به آن می‌توانند مطالعه گر طرح‌ها و محرک مدیران در ساختار اجرایی باشند.

یادآور می‌شود، شانزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان به محوریت قشم روز پنج‌شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱،  با حضور استاندار هرمزگان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، امامان شیعه و اهل سنت قشم، فرماندار شهرستان قشم و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: