روز سه شنبه صورت گرفت؛

توسعه روابط تجاری از دستاوردهای قابل توجه وزارت صمت در دولت سیزدهم است

توسعه روابط تجاری از دستاوردهای قابل توجه وزارت صمت در دولت سیزدهم است
کدخبر : 568252

امین مالکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران با عضویت در توافق نامه تجارت اوراسیا و پیمان شانگهای ورود خود با بازارهای جهانی را تقویت کرد که به طور قطع تداوم این روند موجب حضور گسترده و بیش از پیش محصولات ایرانی در بازارهای جهانی خواهد شد.

امین مالکی روز سه شنبه افزود: ایران با عضویت در توافق نامه تجارت اوراسیا و پیمان شانگهای ورود خود با بازارهای جهانی را تقویت کرد که به طور قطع تداوم این روند موجب حضور گسترده و بیش از پیش محصولات ایرانی در بازارهای جهانی خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد ۵.۱ درصدی تولیدات صنعتی و اقتصاد کشور نیز یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند وزارت صمت در یکسال اخیر است که نشان می دهد که برنامه ها و سیاست های اعمال شده نقش قابل توجهی در تحقق اهداف برای توسعه اقتصادی کشور دارد.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی، مدیریت بر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت را بسیار سخت و پیچیده دانست و گفت: گستردگی ماموریت ها و وظایف وزارت صمت در سه حوزه مهم اقتصادی کشور، کارکرد این وزارتخانه را بسیار حساس و حیاتی کرده است که دراین زمینه حمایت از وزیر برای ایجاد بستر مناسب پیگیری و تحقق اهداف و برنامه ها بسیار مهم و ضروری است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته شاهد نوعی بی توجهی به سه حوزه مهم صنعت، معدت و تجارت کشور بودیم، گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت توجه ویژه ای به وزارت صمت به عنوان متولی اصلی حوزه تولید و صنعت داشت و در همین ارتباط فاطمی امین به عنوان سکاندار این وزارتخانه اقدامات موثری را در راستای اصلاح ساختارهای شکل گرفته برای رفع مشکلات و ساماندهی ماموریت ها و وظایف مجموعه وزارت انجام دادند که قابل تقدیر است.

مالکی با بیان اینکه نباید در ارزیابی عملکرد وزارتخانه های تخصصی مانند صمت معیارهای سیاسی دخالت داده شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس در ارزیابی عملکرد فاطمی امین، مباحث را به صورت تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار دهند.

تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه یکشنبه هشتم آبان برگزار می شود.

 

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: