فیروزآبادی: روبیکا ماهانه ۳۵ میلیون کاربر دارد/ اقدام گوگل خلاف عرف این شرکت است

 فیروزآبادی: روبیکا ماهانه ۳۵ میلیون کاربر دارد/ اقدام گوگل خلاف عرف این شرکت است
کدخبر : 568549

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به هشدار گوگل در خصوص روبیکا، گفت: اکنون ماهانه ۳۵ میلیون کاربر از روبیکا استفاده می‌کنند و پیک ترافیک این پلتفرم حدود هزار و صد گیگابیت در ثانیه است که نشان از استقبال وسیع مردم ایران از این برنامه دارد‌.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سیستم‌عامل اندوروید از روز گذشته شروع به ارسال هشدارهایی برای کاربران اندرویدی روبیکا کرده است. در این پیام هشدار آمده: این برنامه را حذف کنید، زیرا به پیامک‌ها، تماس‌ها و گالری شما دسترسی دارد.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، توضیحاتی را پیرامون این هشدار ارائه کرد و گفت: اکنون ماهانه ۳۵ میلیون کاربر از روبیکا استفاده می‌کنند و پیک ترافیک این پلتفرم حدود هزار و صد گیگابیت در ثانیه است که نشان از استقبال وسیع مردم ایران از این برنامه دارد‌.

فیروزآبادی: رفتار این چنینی گوگل نسبت به برخی برنامه‌های ایرانی مسبوق به سابقه است. گوگل نشان داده در مقابل برنامه هایی که مورد استقبال مردم قرار می گیرند و می توانند تاثیر فرهنگی سیاسی بر جامعه داشته باشند، مداخله می کند و تهدیدی علیه فضای مجازی کشور انجام می دهد.

وی افزود: اقدامی که گوگل انجام داده برخلاف عرف خود این شرکت است‌. این شرکت معمولا در رابطه با نرم افزارهایی که اشکال امنیتی دارند، در هنگام نصب نرم افزار به کاربر پیامی را ارسال می کنند که این برنامه از نظر ما تایید امنیتی نمی شود، و هشدار آن فقط در همین حد است. اما در رابطه با روبیکا شاهدیم که به طور مکرر نه تنها هنگام نصب بلکه هنگام استفاده نیز این هشدار صادر می شود که برخلاف عرف این شرکت و نوعی دخالت در اقتصاد، رسانه و استفاده شهروندان از فضای مجازی کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: