شرکت فجر انرژی/

پیشرفت ۴۰ درصدی طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت شرکت فجر

پیشرفت 40 درصدی طرح توسعه پست 400 کیلوولت شرکت فجر
کدخبر : 569691

از زمان آغاز طرح توسعه پست 400 کیلوولت تاکنون این پروژه بیش از 40 درصد پیشرفت داشته است.

طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت این شرکت وارد مرحله دیگری شد. این پروژه اولین بخش از طرح های توسعه جدید شرکت فجر بوده که پس از انجام مطالعات مهندسی و با توجه به طرح های جدید در حال تاسیس در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعریف شده است.

بخش اول طرح افزایش تولید و انتقال برق شرکت فجر، توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت و بخش بعدی آن که در قالب پروژه ای دیگر اجرا خواهد شد طرح توسعه نیروگاه است.

طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت شامل ۶ بخش اصلی بوده که در ادامه به میزان پیشرفت آنها اشاره خواهیم کرد. لازم به توضیح است هر چند انتخاب مشاور و انجام مطالعات در هر بخش جز مهمی از پروژه  به شمار می آید، در این گزارش به شرح آن پرداخته نمی شود.

گفتنی است که از زمان آغاز طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت، کار ۶ بخش اصلی با رعایت پیش نیاز و هم نیاز  شروع گردیده است، بخش اول طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت خاکریزی زمین بوده که با توجه به کمبود فضا در این واحد، مجوز های لازم برای بهره برداری از زمین های جانبی آن اخذ شده و کار اجرایی آغاز آن شده است.

بخش دوم دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰۰/۱۳۲/۲۰ کیلوولت بوده که با توجه به توانمندی تولید داخل، در یک شرکت ایرانی ساخته شد، در این باره نیز پس از انجام موفقیت آمیز آزمایش های کارخانه ای، تجهیز مربوطه در ایستگاه برق ۴۰۰ کیلوولت شرکت فجر تخلیه گردید.

بخش سوم کلید های گازی GIS در سطح ولتاژ ۱۳۲ کیلوولت بوده که قرارداد آن منعقد شده و در حال طی کردن فرآیند تولید و آزمایش های مورد نیاز می باشد.

بخش چهارم تامین کابل های مورد نیاز ۱۳۲ کیلوولت این طرح بوده که بالغ بر ۳۱۸۰ متر است؛ کابل های یاد شده، پس از انجام مراحل ساخت، تست های کارخانه ای و کنترل کیفیت  به محل شرکت فجر منتقل گردید.

بخش پنجم سرکابل های ۱۳۲ کیلوولت مورد نیاز پروژه بوده که اکنون در حال حمل از کارخانه سازنده می باشد و ان شاء الله طی هفته های آینده تحویل داده خواهد شد.

بخش پایانی نیز انجام عملیات خرید مابقی تجهیزات مورد نیاز، عملیات ساختمانی، نصب و تست و راه اندازی کل پروژه بوده که در مرحله ارزیابی انتخاب پیمانکار می باشد.

در مجموع طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت از آغاز تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. با پایان پروژه اشاره شده، فازهای بعدی طرح توسعه شرکت فجر کلید خواهد خورد

 

روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: