پست بانک ایران/

تعهد به اعطای تسهیلات و مشارکت حقوقی جدید بدون اخذ موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع شد

تعهد به اعطای تسهیلات و مشارکت حقوقی جدید بدون اخذ موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع شد
کدخبر : 569722

معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران، بخشنامه عدم ایجاد تعهد به اعطای تسهیلات و یا مشارکت حقوقی نظیر انعقاد تفاهم‌نامه را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در بخشنامه ۰۱/۱۹۱۹۸۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۳، هرگونه تعهد به اعطای تسهیلات و مشارکت حقوقی جدید با انعقاد تفاهم نامه را قبل از اخذ موافقت بانک مرکزی ج.ا.ا برای بانک‌ها و موسسات اعتباری ممنوع کرده است و عدم رعایت آن، اقدامات نظارتی و انتظامی مقتضی را برای آنها در پی خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، بررسی عملکرد شبکه بانکی کشور در انجام تعهدات و تکالیف ابلاغی بانک مرکزی ج. ا. ا موید آن است که تعداد قابل توجهی از موسسات اعتباری، در ایفای تکالیف خود عملکرد قابل قبولی نداشته اند و در حالی است که اخیرا مشاهده شده برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی، با وجود تمامی محدودیت‌های سرمایه ای، نقدینگی و ساختاری خود و نیز مغایر با ضوابط و مقررات احتیاطی ابلاغی و به ویژه به رغم عدم انجام تکالیف قانونی و مقرراتی در زمینه اعطای تسهیلات به بخشهای مختلف اقتصادی، از طرقی نظیر انعقاد تفاهم‌نامه، نسبت به قبول تعهدات برای تخصیص منابع و حتی مشارکت حقوقی جدید در طرح های مختلف اقدام می‌کنند.

 

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: