گروه مپنا/

تقدیر وزیر نیرو از تلاش‌های گروه مپنا در تأمین برق پایدار در اوج بار تابستان ۱۴۰۱

تقدیر وزیر نیرو از تلاش‌های گروه مپنا در تأمین برق پایدار در اوج بار تابستان 1401
کدخبر : 569974

وزیر نیرو از تلاش‌های گروه مپنا در تأمین برق پایدار در اوج بار تابستان 1401 و جلب رضایت مردم تقدیر کرد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در همایش مدیران صنعت برق که در راستای برنامه‌ریزی گذر از اوج مصرف برق در سال ۱۴۰۲ و تقدیر از عوامل اجرایی گذر موفق در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، از گروه مپنا برای بومی‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های صنعت تولید برق، ساخت ظرفیت‌های جدید نیروگاهی و افزایش تولید تجلیل کرد.

در بخشی از متن تقدیرنامه صادره وزیر نیرو، خطاب به عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا آمده است:

"به پاس قدردانی از اقدامات ارزشمند گروه مپنا به‌ویژه در بومی‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های صنعت تولید برق، ساخت ظرفیت‌های جدید نیروگاهی، افزایش تولید و اتمام به‌موقع تعمیرات که موجب آمادگی مطلوب نیروگاه‌های کشور در تأمین برق پایدار و مطمئن شد، این لوح تقدیر به رسم یادبود به آن گروه تقدیم می‌شود".

همچنین در الواح تقدیر جداگانه خطاب به ابوالفضل عسگری، مدیرعامل بخش برق گروه مپنا و محمدرضا شریفی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا O&M، از تلاش‌های تأثیرگذار همکاران مپنا در تولید برق و سرویس و خدمات نیروگاه‌ها تقدیر و تجلیل شد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از این نشست با اشاره به قدردانی از مدیران و فعالان صنعت برق کشور به عنوان نقش‌آفرینان این عرصه، افزود: مدیران، مهندسان و همه فعالان صنعت پرافتخار برق در سال جاری تلاش کردند تا ملت شریف ایران در کمترین محدودیت و مضیقه تابستان امسال را سپری کنند؛ این اقدام موجب شد تا برخلاف بسیاری از محاسبات و پیش‌بینی‌ها، حماسه بزرگی با تلاش فعالان این صنعت خلق شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش ظرفیت قابل توجهی برای تولید برق صورت گرفته است، ادامه داد: بر اساس پیش‌‌بینی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، انتظار می‌رود بیش از ۷هزار مگاوات برق نسبت به سال گذشته به ظرفیت تولید کشور اضافه شود. البته این مهم مستلزم اجرای دقیق برنامه‌ها بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده است.

در پایان این نشست، وزیر نیرو از مدیران عامل منتخب به نمایندگی از شرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع برق و تولید نیروگاه‌ها در راستای گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ تقدیر کرد.

شایان ذکر است، گروه مپنا در دو حوزه «احداث واحدهای نیروگاهی جدید» و «حفظ آمادگی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های موجود»، نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین برق پایدار کشور در اوج بار تابستان ۱۴۰۱ ایفا نمود. در این دو عرصه، در کنار احداث ۳۷ واحد نیروگاهی از فروردین ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ به ظرفیت ۴هزار و ۱۰۰ مگاوات بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده از سوی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در پیک شبکه در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام شد:

رتبه اول: نیروگاه سمنگان با درصد آمادگی ۹۹.۸ درصد

رتبه دوم: نیروگاه جنوب اصفهان با درصد آمادگی ۹۹.۸ درصد

رتبه سوم: نیروگاه گهران با درصد آمادگی ۹۹.۴ درصد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: