سرپرست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

جزیره قرآنی قشم نماد وحدت در کشور است

جزیره قرآنی قشم نماد وحدت در کشور است
کدخبر : 570988

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قرآن موجب وحدت و همدلی در قشم شده و این جزیره را به نماد وحدت در کشور تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی در محفل قرآنی جشنواره دستاوردهای مردمی "شهریما" اظهار کرد: فرهنگ و تمدن جزیره قشم برگرفته از علوم دینی و قرآنی است و اگر کسی بخواهد این جزیره را بشناسد باید ابتدا با این فرهنگ غنی آشنا شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن تمام ظرفیت خود را برای شکستن اتحاد جامعه به کف خیابان آورده و با بیش از ۲۵۰ رسانه تصویری در حال حمایت از وحدت‌شکنان است اما مردم سرافراز قشم همچون سایر مردم کشور با وحدت بی‌مثال خود این نقشه‌ها را نقش برآب می‌کنند.

حجت‌الاسلام آخوندی تصریح کرد: به‌زودی شعار جزیره قرآنی قشم در ورودی‌های جزیره حک خواهد شد تا گردشگران با فرهنگ مردم آشنا شوند.

بنابراین گزارش، محفل قرآنی با محوریت سوره محمد (ص) با حضور بیش از یک هزار شرکت‌کننده از روستاها و شهرهای جزیره در جشنواره دستاوردهای مردمی "شهریما" برگزار شد.

دو هفته قبل از برگزاری محفل کتابچه‌های آزمون از طریق مؤسسات قرآن و عترت، حوزه‌های علمیه، دارالقرآن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری بین شرکت‌کنندگان توزیع شده بود و در این محفل علاوه بر حضور شرکت‌کنندگان در یک گردهمایی پرشکوه آزمون برگزار شد و درنهایت ۱۰ نفر به‌عنوان رتبه‌های برتر انتخاب خواهند شد.

این محفل که همراه با حضور قاری بین‌المللی حامد شاکرنژاد و اجرای سرود سلام فرمانده، قرائت قرآن و تواشیح بود توسط کودکان و نوجوان بومی بود، با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: