ذوب آهن اصفهان/

تعویض دیفیوزرهای ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان

تعویض دیفیوزرهای ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان
کدخبر : 571136

تعویض دیفیوزرهای شماره ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی به همراه تغییر متریال، با موفقیت به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسعود ملکی، سرپرست نیروگاه حرارتی  شرکت با اعلام این خبر گفت: در ادامه طراحی، ساخت و نصب دیفیوزر شماره ۴ نیروگاه حرارتی، تعویض دیفیوزر شماره ۳ این نیروگاه نیز با موفقیت به اتمام رسید و برنامه ریزی برای تعویض دیفیوزر شماره ۵ این نیروگاه  نیز در دستور کار قرار گرفت.

ایرج قائدی، مهندس ارشد توربین نیروگاه حرارتی به تشریح اقدامات انجام شده در این پروژه پرداخت و گفت: نقش برج های خنک کننده در افزایش بازدهی نیروگاه، افزایش تولید برق و کاهش مصرف آب، حائز اهیمت است.

قائدی افزود: با توجه به این که سازه های فلزی دیفیوزرهای قبلی برج خنک کننده این نیروگاه پس از ۵۰ سال کارکرد مداوم و در اثر رسوبات مواد شیمیایی و خوردگی شدید و همچنین ارتعاشات تجهیزات مکانیکی دوار، دچار ترک و ریزش شده و فاقد بازدهی مناسب بودند، نسبت به تعویض آن ها اقدام شد.

وی گفت: دیفیوزرهای جدید از جنس فایبرگلاس و مقاوم در برابر لرزش، آتش و اشعه خورشید و همچنین ضد زنگ زدگی و ضد باکتریال است. تعویض این ۲ دیفیوزر موجب افزایش بازدهی و بهبود تبادل حرارتی برج ها و نهایتا رفع بخشی از محدودیت های تولید شد.

سرپرست نیروگاه حرارتی گفت: شرکت فرانگر زرفام، مدیریت راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودروهای سنگین  و همکاران تولید و توزیع برق شرکت به ویژه سرپرست دفتر فنی مدیریت همکاری شایسته و فعالی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: