در نخستین کارگاه تغییرات اقلیمی و تأثیر آن در صنعت بیمه مطرح شد:

مدلسازی حوادث در کشور باید راه اندازی شود

کدخبر : 571831

کارگاه آموزشی تغییرات اقلیمی و تأثیر آن در صنعت بیمه با هدف بررسی راهکارهای کاهش ریسک حوادث طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی به همت مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در ابتدای این نشست، دکتر محسن قره‌خانی -معاون آموزشی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه- با اشاره به سابقه طولانی مدلسازی حوادث طبیعی در جهان اظهار داشت: با وجود اینکه ایران کشور بلاخیزی است و از حدود ۵۰ خطر طبیعی که در سرتاسر دنیا رخ می‌دهد اغلب آنها در ایران با تواتر متفاوت به وقوع می‌پیوندد، مدلسازی حوادث طبیعی در ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. وی افزود: تغییرات اقلیمی در پیرامون ما رخ داده و نتایج آن به وضوح قابل مشاهده است ولی در صنعت بیمه رویکرد جدی برای این امر پیش بینی نشده است.

براساس این گزارش در ادامه نشست، سخنرانان با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ که تغییرات اقلیمی را در صدر ۱۰ریسک مهم جهان ارزیابی کرده، ذینفع اصلی مدیریت ریسک را صنعت بیمه دانستند و نسبت به ضرورت توسعه مدیریت ریسک به عنوان مسئولیت اجتماعی صنعت بیمه تأکید کردند.

گفتنی است چهار تن از چهره های شاخص علمی و تنی چند از مدیران این صنعت در نخستین کارگاه تغییرات اقلیمی و تأثیر آن در صنعت بیمه، دیدگاه های خود را بیان کردند و سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: