خراسان شمالی مقصد بیست‌وپنجمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

دکتر موسوی: تأمین‌اجتماعی ماهیانه ۳۵ هزار میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی هزینه می‌کند

دکتر موسوی: تأمین‌اجتماعی ماهیانه ۳۵ هزار میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی هزینه می‌کند
کدخبر : 571848

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بیست‌وپنجمین سفر استانی و در استان خراسان شمالی، ضمن بازدید از مراکز بیمه‌ای، درمانی و برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری این استان، در جلساتی با استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی به بررسی مسائل مربوط به خدمات این سازمان در استان و راهکارهای ارتقای خدمات تأمین‌اجتماعی به مردم پرداخت و از هزینه‌کرد 35 هزار میلیارد تومانی این سازمان در هر ماه برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی که در این سفر از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و مدیرکل امور مجلس سازمان همراهی می‌شد، در بدو ورود به استان خراسان شمالی با حضور در گلزار شهدای بجنورد و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و نیز حضور بر مزار شهید فیروز حمیدی‌زاده نخستین شهید مدافع حرم سازمان تأمین‌اجتماعی، یاد و خاطره این همکار شهید را گرامی داشت و وی را مایه افتخار سازمان دانست.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این برنامه ضمن تجلیل و تقدیر از فداکاری‌های همسر و فرزندان شهید فیروز حمیدی‌زاده، گفت: افتخار می‌کنیم در سازمان تأمین‌اجتماعی همکارانی فداکار و ایثارگر وجود دارند که در هر زمینه‌ای که نیاز باشد در خط مقدم حاضر می‌شوند و خداوند را شاکریم که همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی در حمایت از ولایت و دفاع از امنیت کشور همیشه در صحنه حاضر هستند و در مسیر شهدا گام بر می‌دارند.

 

سازمان تأمین‌اجتماعی

دکتر موسوی بعد از این برنامه، با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار با اشاره به اینکه ۵۳‌ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، اظهار داشت: در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی، بر ضرورت صیانت از منابع و اموال و تلاش برای ارتقای ارزش افزوده ذخایر تاکید شده است که در این راستا باید تلاش‌های مضاعف صورت گیرد تا سهم 18 درصدی حوزه سرمایه‌گذاری در منابع سازمان محقق شود. سهم منابع این سازمان از بخش سرمایه‌گذاری باید دست‌کم ۱۸ درصد باشد؛ اما امروز تنها یک سوم درآمد از این محل حاصل می‌شود.

دکتر موسوی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و مابقی بیمه‌شدگان، تحت پوشش ۱۷ صندوق دیگر هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با وجود تمامی سختی‌ها و مشکلات اقتصادی هر ماه ۳۵ هزار میلیارد تومان در این سازمان برای ایفای تعهدات و خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش هزینه می‌شود. همچنین ۱۸۳ پروژه ساختمانی درمانی و بیمه‌ای نیز در مناطق مختلف کشور در حال ساخت است و در تلاش هستیم که آن‌ها را مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این دیدار بیان کرد: پیش از انقلاب، 70 تا 80 درصد پزشکان ما از کشورهای دیگر بودند اما به برکت نظام اسلامی، اکنون می‌توانیم کمک حال سایر کشورها نیز باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری گفت: در کشور کارهای بسیاری انجام‌ شده اما کمتر توانسته‌ایم‌ این دستاوردها را اعلام و تبیین کنیم. جهاد تبیین کار همه ما است و همگی باید به آن توجه کنیم و به‌ویژه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی که جمعیت بسیار بزرگی از کشور را به‌عنوان عائله تحت پوشش خود دارد، باید تبیین شود.

 

بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی و درمانگاه تخصصی اسفراین

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به شهرستان اسفراین از درمانگاه تخصصی و شعبه تأمین‌اجتماعی این شهرستان بازدید کرد. در این بازدید ، حسین‌پور نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی، نوری فرماندار اسفراین، یزدانی مدیرکل و دکتر صدرمنش مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی نیز مدیرعامل سازمان را همراهی کردند.

دکتر موسوی در بازدید از درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی اسفراین با کارکنان و مراجعان این مرکز درمانی گفت‌وگو کرد و در جریان روند فعالیت این مرکز درمانی و نیازهای آن قرار گرفت. وی همچنین از شعبه تأمین اجتماعی اسفراین نیز بازید کرد. شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان اسفراین بیش از 15 هزار بیمه‌شده اصلی، حدود 4 هزار مستمری‌بگیر و در مجموع حدود  54 هزار نفر از جمعیت شهرستان را تحت پوشش دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در حاشیه بازدید از درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در قالب نظام سطح‌بندی خدمات و ظرفیت‌های موجود، هر آنچه که نیاز این درمانگاه و بیمه‌شدگان این شهرستان است پس از بررسی و طبق مقتضیات سازمان تأمین خواهد شد. همچنین مقرر شده است بر اساس تخصص‌های درمانی فعال در این درمانگاه تخصصی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز تأمین شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین درباره سرمایه‌گذاری اقتصادی تأمین‌اجتماعی در این شهرستان گفت: در راستای توزیع عادلانه اعتبارات در بخش سرمایه‌گذاری، از ظرفیت مجموعه شستا در این شهرستان نیزدر صورت وجود طرح‌های اقتصادی دارای توجیه‌ اقتصادی، استفاده خواهد شد.

دکتر موسوی همچنین به تعداد بیمه‌شدگان خاص تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر از جمعیت کشور در زمره بیمه‌شدگان خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند که به موجب قانون، بخشی از حق بیمه آنان از محل کمک بیمه‌ای دولت تأمین‌می شود. اقشاری مانند رانندگان، زنان سرپرست خانوار و قالیبافان از جمله افراد مشمول این بیمه‌های خاص هستند که به اندازه‌ای که در بودجه سالانه کشور، منابع مورد نیاز به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شود، تحت پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرند.

 

بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی و درمانگاه تخصصی شهید نظام خیرآبادی شیروان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در شهرستان شیروان از شعبه تأمین‌اجتماعی این شهرستان و درمانگاه تخصصی شهید نظام خیرآبادی شیروان بازدید کرد. در این بازدیدها، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام تکمیلی امام جمعه و اسماعیل زاده فرماندار شیروان، یزدانی مدیرکل و دکتر صدرمنش مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی ، مدیرعامل سازمان را همراهی کردند.

دکتر موسوی در بازدید از درمانگاه تخصصی شهید نظام خیرآبادی از تمام واحدهای درمانگاه از جمله دندان‌پزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، مامایی، کلینیک دیابت و... بازدید کرد و ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های کارکنان این درمانگاه، بر ضرورت توسعه این مجموعه تاکید کرد و گفت: فضای فیزیکی فعلی در این مجموعه، پاسخگوی نیاز بیمه‌شدگان و بازنشستگان شهرستان شیروان نیست و با توجه به اینکه این شهرستان محل عبور سالانه مسافران است و بار درمانی بیمه‌شدگان شهرستان فاروج را نیز بر دوش می‌کشد، توسعه آن ضروری است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از شعبه تأمین‌اجتماعی شیروان بازدید کرد و به پرسنل این شعبه، خداقوت گفت. شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان شیروان، بیش از ۱۷ هزار بیمه‌شده اصلی، بیش از ۶ هزار مستمری‌بگیر، نزدیک به 30 هزار بیمه‌شده تبعی و در مجموع حدود ۶۱ هزار نفر را تحت پوشش دارد. جمعیت این شهرستان ۱۶۰ هزار نفر است.

 

بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) بجنورد

 

سازمان تأمین‌اجتماعی

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از بیمارستان تأمین اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) مرکز خراسان شمالی بازدید کرد. دکتر موسوی ضمن بازدید از بخش‌های بستری این بیمارستان، با حضور در محل پروژه احداث درمانگاه تخصصی این بیمارستان که در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر و پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال احداث است، گفت: باید تمام تلاش خود برای اتمام این پروژه در موعد مقرر که مرداد ماه سال آینده است را انجام دهیم و  مسئولان استان، حتماً گزارش‌های مربوط به پیشرفت این پروژه را به‌صورت روزانه رصد کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اهدای گل از زحمات پرسنل این بیمارستان قدردانی کرد و سپس شنوای مشکلات و دغدغه‌های پرسنل این بیمارستان شد وهمچنین به عیادت از بیماران پرداخت و شاخه گلی تقدیم آن‌ها کرد. بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد، با 118 تخت، تنها بیمارستان ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان خراسان شمالی است.

 

دیدار با نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس

در جریان بیست و پنجمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، همچنین نمایندگان مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در دیدار ‌با دکتر موسوی، دغدغه‌ها و درخواست‌های بیمه‌ای ودرمانی مردم استان را تشریح کردند. سید محمد پاکمهر، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان،گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با اشاره به اینکه بزرگترین مجموعه صنعتی خراسان شمالی در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: با این وجود در این استان، از ۸ شهرستان خراسان شمالی فقط ۳ شهرستان دارای درمانگاه ملکی تأمین‌اجتماعی هستند.

وی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی در زمره استان‌های کم‌برخوردار است، افزود: باید برای توسعه استان، از منابع درآمدی حوزه مسئولیت اجتماعی صنایع استان استفاده شود.

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه خراسان شمالی در پوشش بیمه‌ای ۲۰ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: در سطح استان خدمات درمانی، متمرکز در مرکز استان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تأکیدکرد صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها باید به مسئولیت اجتماعی در مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: یکی از علل عمده پایین بودن پوشش بیمه‌ای در استان  این است که بخش عمده تولید استان  مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت جوان استان به سایر استان‌ها مهاجرت کرده‌اند، ادامه داد: به طور مثال در شهرستان راز و جرگلان که دارای ۷۵ هزار نفر جمعیت است، ۱۲ هزار نفر برای کارگری از این شهرستان و استان خارج شده‌اند که با این مهاجرت‌ها شاهد کاهش بیمه‌شدگان در استان هستیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بر ایجاد صنایع پایین‌دستی تأکید شد؛ اما متاسفانه در این حوزه اقدام جدی انجام نگرفته و ما انتظار داریم که حداقل بخشی از گردش مالی صنایع استان در داخل استان باشد.

 

بازدید از  پتروشیمی خراسان و تاکید بر توسعه این مجموعه

 

سازمان تأمین‌اجتماعی

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان این سفر همچنین ضمن بازدید از پتروشیمی خراسان، اعلام کرد توسعه پتروشیمی خراسان در بجنورد با قدرت و سرعت اجرایی خواهد شد. دکتر موسوی پس از بازدید از این مجموعه، در جلسه ای با مدیران مجتمع پتروشیمی خراسان که در این مجموعه برگزار شد، گفت: آیت‌الله رئیسی در سفر به خراسان شمالی بر لزوم توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کردند و لازم است این موضوع با سرعت و قدرت دنبال شود. پتروشیمی خراسان یکی از صنایع مهم کشور و منطقه است.

دکتر موسوی با بیان اینکه گزارش عملکرد این مجتمع امیدآفرین است، بیان کرد: پس از بازدید از این مجموعه، سرشار از امید شدم و فعالیت‌های این مجموعه پویایی آن را نشان می دهد. البته مجتمع با چالش‌هایی نیز روبه‌رو است که باید با تمرکز راهبردی از آن‌ها عبور کرد. صیانت از دارایی‌های این مجتمع و توسعه آن، دو مأموریت مهمی است که باید در این مجموعه اتفاق بیفتد. شاخص رشد در تولید و همچنین شاخص رشد در سود دو نکته مهم در توسعه پتروشیمی خراسان است که هر دو این شاخص‌ها مثبت بوده و نشان می‌دهد توسعه آن می‌تواند سودآور و اقتصادی باشد و همچنین مطالبه مردم استان خراسان شمالی را برآورده کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: پایداری آب و گاز، دو موضوع مهم در توسعه مجتمع پتروشیمی است که پایداری آب تقریباً قطعی است و برای پایداری گاز نیز باید رایزنی‌هایی انجام شود. در این مسیر، پیگیر مشکلات مجتمع پتروشیمی خراسان از جمله تهاتر مطالبات و بدهی‌ها خواهیم بود.

دکتر موسوی تاکید کرد: توسعه پتروشیمی خراسان باید اتفاق بیفتد و امیدواریم با دغدغه مشترک همه اجزا در کشور، هرچه سریعتر شاهد شکوفایی و چند برابر شدن امید در پتروشیمی خراسان و همچنین استان خراسان شمالی باشیم.

سید محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح توسعه پتروشیمی نیازمند نگاه مثبت در هیئت‌مدیره آن است که با توجه به شرایط آن ضروری به نظر می‌رسد. تمام صنایع پتروشیمی در کشور، فاز توسعه‌‌ای خود را انجام داده اند اما در پتروشیمی خراسان شمالی علی‌رغم تاکیدات و کلنگ‌زنی دولت قبل، این اتفاق رخ نداد که با تاکید آیت‌الله رئیسی و همچنین مطالبه مردم باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

حسنی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان نیز در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد، گفت: مجتمع پتروشیمی خراسان جزو ۴ پتروشیمی برتر کشور است و حاشیه سود حدود ۵۰ درصدی دارد.

 

دیدار با استاندار خراسان شمالی

دکتر موسوی بعد از این برنامه و در دیدار استاندار خراسان شمالی بر عزم سازمان تأمین‌اجتماعی برای توسعه خدمات در خراسان شمالی تأکید کرد. وی در این دیدار، سفر به استان خراسان شمالی را بیست‌وپنجمین سفر استانی در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش می‌کند تا خدماتش را در استان‌ها به‌ویژه استان‌های کمتر برخوردار افزایش دهد، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی ماهیانه ۳۵ هزار میلیارد تومان پرداختی و تعهد مالی دارد که ۳۱ هزار میلیارد تومان از آن مربوط به پرداخت مستمری‌ها و حقوق است. با این حجم از تعهدات مالی، راهی جز به ثبات رساندن وضعیت سازمان نداریم و ادعا داریم که می‌توانیم آغازکننده روند اصلاحی در این سازمان باشیم و وضعیت این سازمان را به ثبات برسانیم تا در مسیر بهبود حرکت کند. با اقداماتی که انجام دادیم و همچنین حمایت‌های دولت و مجلس، توانستیم ۸۸ هزار میلیارد تومان از90 هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد‌شده طی سنوات گذشته در سازمان را طی سه ماهه ابتدایی امسال تسویه کنیم تا دیگر به عنوان ابربدهکار کشور مطرح نباشیم و این تسویه بزرگترین تسویه در تاریخ فعالیت‌های بانکی کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی هدف از سفرهای استانی را ارزیابی میدانی شیوه ارائه خدمات، کاهش ناعدالتی و همچنین برطرف کردن کاستی‌های گذشته دانست و افزود: در سفر به شهرستان اسفراین مصوب شد تا خدمات تخصصی مورد نیاز درمانگاه این شهرستان افزایش پیدا کند و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری و ارسال شود. همچنین قرار شد با همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌ها، درمانگاه تخصصی شهرستان اسفراین به پلی‌کلینیک تبدیل شود تا خدمات آن ارتقاء یابد.

دکتر موسوی با اشاره به دیدار خود با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان استان به عنوان افرادی برآمده از دل مردم، معضلات استان در حوزه سازمان تأمین‌اجتماعی را بیان کردند که قرار شد کمک‌هایی را برای رفع دغدغه‌های آنان داشته باشیم. همدلی موجود بین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بسیار سازنده است و نه‌تنها سبب شتاب در توسعه خراسان شمالی می‌شود بلکه توسعه کشور را نیز به دنبال دارد.

دکتر موسوی افزود: همچنین بازدیدی از مجتمع پتروشیمی خراسان داشتیم که پس از آن جلسه‌ای برگزار شد و تا بامداد به طول انجامید؛ در این جلسه تاکید کردیم که مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان از جمله انتقال پساب به پتروشیمی و همچنین طرح توسعه مجتمع باید انجام شود. اقدامات مربوط به انتقال پساب هم‌اکنون نیز در حال انجام است؛ ما نیز پیگیر اجرایی شدن هرچه سریع‌تر آن هستیم. در خصوص طرح توسعه پتروشیمی نیز دو دغدغه تامین آب و خوراک گاز وجود دارد که موضوع آب حل شده و در حال بررسی نحوه تأمین خوراک گاز برای فاز توسعه پتروشیمی خراسان هستیم. تلاش ما این است که بهترین مسیر برای توسعه پتروشیمی اتفاق بیفتد تا تجربیات تلخ دیگر پتروشیمی‌های کشور در این مجموعه تکرار نشود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین به بازدید از شعبه و درمانگاه تأمین‌اجتماعی در شهرستان شیروان اشاره کرد و گفت: خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان شیروان نیازمند توجه بود و با توجه به اینکه تعداد بیمه‌شدگان در این شهرستان افزایش پیدا کرده است، قرار شد تا طرح توسعه درمانگاه شیروان نیز اجرایی شود تا در نهایت با تبدیل شدن آن به پلی‌کلینیک، خدماتی شایسته‌تر به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی این شهرستان ارائه شود.

دکتر موسوی ادامه داد: از دامداری ۱۰ هزار رأسی شیروان نیز بازدید به عمل آمد و قول دادیم بر اساس نیاز این مجموعه برای افتتاح فاز نخست، ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار انجام شود و مقدمات راه اندازی فاز نخست آن در قالب ۲ هزار راس دام فراهم شود.

دکتر موسوی به کلینیک تخصصی در حال ساخت در شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: این کلینیک تخصصی با ۴۵۰۰ متر بنا در حال ساخت است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است که تا پایان مرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد. بیمارستان تأمین‌اجتماعی در مرکز استان نیز بیمارستانی ۱۱۸ تخت‌خوابی است و به دنبال راهکاری هستیم که بر اساس آن بتوانیم تعداد تخت‌های آن را افزایش دهیم. خرید دستگاه MRI نیز مصوب شده و تاییدیه هیئت‌مدیره نیز دارد که قرار است پس از خریداری شدن به استان خراسان شمالی انتقال یابد تا بیمارستان ثامن‌الائمه تأمین‌اجتماعی بجنورد بتواند خدمات مربوط به آن را نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: برقراری عدالت اجتماعی در استان و کشور موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است که سازمان تأمین‌اجتماعی باید تلاش کند آن را اجرایی کند.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در استان، نیازمند بازنگری امکانات و ظرفیت‌های تأمین‌اجتماعی هستیم؛ البته ما نیز به سهم خودمان کمک می‌کنیم تا این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام شود. انتقال پساب به پتروشیمی خراسان که ریاست‌جمهوری در سفر به این استان بر آن تاکید داشتند، یکی از دغدغه‌های اصلی ما به حساب می‌آید؛ به همین دلیل انتظار داریم این پروژه در چرخه بوروکراسی اداری گرفتار نشود و هرچه سریعتر با پیگیری‌های مستمر به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد باید تاکید بیشتری بر امکانات بیمه‌ای و درمانی در استان شود تا به سمت عدالت در توزیع خدمات پیش برویم.

محمد وحیدی، نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت افزایش خدمات درمانی به مردم استان تاکید کرد.

وی گفت: تنها بیمارستان ملکی تأمین‌اجتماعی در خراسان شمالی نیز در سال ۷۵ تاسیس شده که ۸ سال قبل از تبدیل شدن بجنورد به مرکز استان بود و همچنان ۱۱۸ تخت دارد که باید تلاش کنیم تعداد تخت‌های آن و همچنین خدماتش افزایش یابد تا دغدغه درمانی مردم کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: