آغاز پذیره‌نویسی یک صندوق با درآمد ثابت در بازار ابزارهای نوین مالی

فرابورس امروز میزبان «پایا» است

فرابورس امروز میزبان «پایا» است
کدخبر : 572143

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پایا ثروت پویا با نماد «پایا» از امروز به مدت 4 روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز می‌شود.

پایا یک صندوق با درآمد ثابت است که موضوع فعالیت آن سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار با درآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی و سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی است.

همچنین این صندوق در فعالیت‌های فرعی خود، مشارکت در پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق با درآمد ثابت را دارد.

سرمایه صندوق نیز حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال و حداکثر یک هزار میلیارد ریال است.

این گزارش حاکی است پذیره‌نویسی این صندوق در شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس به روش قیمت ثابت از شنبه ۳ دی‌ماه انجام می‌شود. ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار ریال و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد است که دو میلیون واحد آن، واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز و مابقی آن واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیرش هستند. بر اساس اطلاعیه پذیره‌نویسی این صندوق، حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی ۸ میلیون واحد و حداکثر آن ۹۸ میلیون واحد است.

همچنین هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی به تعداد نامحدود می‌توانند در این پذیره‌نویسی مشارکت کنند. تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق نیز، یک روز پس از انجام و قطعی شدن معامله انجام می‌شود.

در ارکان این صندوق آمده است شرکت سبدگردان ثروت پویا مدیر صندوق است. همچنین موسسه حسابرسی ارقام نگر آریا متولی و موسسه حسابرسی کاربرد تحقیقی حسابرس هستند. بازارگردانی نیز بر عهده صندوق بازارگردانی افتخار حافظ است.

گفتنی است خرید واحدهای ETF مستلزم وجود کد معاملاتی در سیستم سپرده‌گذاری مرکزی است.

همچنین در جریان پذیره‌نویسی «پایا» چنانچه سقف تعیین شده پیش از مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تأمین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد. مگر آنکه با درخواست مدیر صندوق، موافقت سازمان بورس برای افزایش سققف واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی دریافت شود.

پایا پس از پایان پذیره‌نویسی و ثبت صندوق، معاملات ثانویه خود را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد کرد و دارندگان واحدهای صندوق یا متقاضیان خرید می‌توانند اقدام به خرید و فروش این واحدها کنند. البته خریداران نمی‌توانند در دوران پذیره‌نویسی به فروش واحدها اقدام کنند.

همچنین بر اساس قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صدور و ابطال آن‌ها، معاف از مالیات است.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: