مدیرعامل فولاد هرمزگان مطرح کرد:

 ۸ ماهه امسال پنج نوبت رکورد تولید شکسته شد

 ۸ ماهه امسال پنج نوبت رکورد تولید شکسته شد
کدخبر : 572202

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: امسال در هشت ماهه پنج نوبت رکورد تولید در این واحد صنعتی شکسته شد که در چهار ماه به شکل پیوسته تحقق یافت ودر آبان ماه تولید ۱۵۴ هزار و ۵۶۷ تن فولاد ثبت شد.

عطاالله معروفخانی تصریح کرد: ظرفیت اسمی ماهانه فولاد هرمزگان ۱۲۵ هزار تن است که به میزان ۲۵ هزار تن از ظرفیت اسمی عبور کردیم.

تولید مهرماه امسال هم ۱۵۳ هزار و ۲۳۲ تن پیش از این اعلام شده بود.

وی پیرامون مشکل تامین انرژی توضیح داد: فولاد سازان با مشکل برق در تابستان و گاز در زمستان روبرو هستند که انتظار می‌رود با برنامه ریزی از سوی دولت این مشکلات به حداقل برسد و فولاد هرمزگان با تدابیر خود مشکل انرژی را مدیریت کرده است.

فولاد هرمزگان دارای ظرفیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن فولاد است که در قالب طرح‌های توسعه برنامه افزایش این ظرفیت را برنامه ریزی کرده است.

معروفخانی افزود: عملکرد ۸ ماهه این واحد صنعتی نشان می‌دهد که تقریبا به عملکرد برنامه ریزی شده در بودجه دست یافته ایم و چنانچه برق و گاز خللی در تولید بوجود نیاورد، به برنامه پیش بینی شده، دست خواهیم یافت.

وی اجرای پنج طرح توسعه‌ای را از سوی فولاد هرمزگان گامی مهم خواند و گفت: طرح احیا با ظرفیت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن در ستاره سیمین، مخازن ذخایر آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن و گاز‌های صنعتی ۱۰ هزار متر مکعبی از جمله این طرحهاست.

معروفخانی ضمن یادآوری طرح نورد گرم در فولاد هرمزگان که به منظور تولید ورق به اجرا درخواهد آمد، گفت: برنامه این شرکت افزایش ظرفیت فولاد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فعلی، رسیدن به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تنی است.

وی پیرامون برنامه صادرات هم توضیح داد: موقعیت ممتاز فولاد هرمزگان در کنار آب‌های آزاد و اسکله شهید رجایی بستر مناسبی برای صادرات است و ضمن اینکه تولید این شرکت صادرات محور محسوب می‌شود.

براساس گزارش وزارت صمت، ارزش صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی در هشت ماهه امسال رقم سه میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار ارز آورترین حوزه صنایع معدنی بود، ضمن اینکه در مدت یاد شده ۳۴۳ میلیون دلار گندله سنگ آهن صادر شد، ۱۰۶ میلیون دلار آهن اسفنجی و به میزان ۵۶.۲ میلیون دلار کنسانتره آهن صادرات انجام شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ابراز امیدواری کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده برای تامین خوراک این واحد صنعتی، نیاز آن برطرف، ضمن پاسخگویی به نیاز داخل، در بازار‌های هدف صادراتی هم حضور فعال داشته باشد.

فولاد هرمزگان سال ۱۳۸۷ در ۱۳ کیلومتری بندرعباس ایجاد شد.

معروفخانی در ارتباط با برنامه‌های شاخص سال آینده هم گفت: انتظار می‌رود تفاهم نامه نیروگاه "هنگام " به نتیجه برسد که در تامین انرژی نقش آفرین است.

نیروگاه هنگام در کیلومتر ۲۰ جاده بندرعباس به اسکله شهید رجایی در مجاورت نیروگاه بخار بندرعباس واقع است.

 

دنیای معدن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: