ذوب آهن اصفهان/

تشریح طرح بیمه فراگیر سازمان تامین اجتماعی

تشریح طرح بیمه فراگیر سازمان تامین اجتماعی
کدخبر : 572242

در خصوص طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی با احمد اسکندری سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه زرین شهر گفتگو کردیم که در پی می آید.

وی گفت: بیمه فراگیر خانواده ایرانی شامل بیمه دانشجویان، زنان و دختران خانه دار است که همانند سایر بیمه ها برای آرامش خاطر و ایجاد اطمینان نسبت به آینده برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ایجاد شده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه زرین شهر افزود: افراد بالای ۵۰ سال به ازای هر یک سال بیشتر از این سن باید یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند به این صورت با داشتن ۱۰ سال پرداخت حق بیمه شخص از شرایط سنی معاف خواهد بود و برای افراد زیر ۵۰ سال نیز هیچ محدویت سنی وجود ندارد.

اسکندری در خصوص نرخ حق بیمه گفت: ملاک محاسبه نرخ حق بیمه بر اساس حداقل دستمزد شورای عالی کار است که در ابتدای هر سال تعیین می شود.

وی با بیان این که طرح نرخ ۱۲ درصد با پرداخت سالانه ۵۰۰ هزار تومان حق بیمه برا ی افراد بازنشسته و مجردها مناسب است، تصریح کرد: طرح با نرخ ۱۴ درصد با پرداخت سالانه ۶۰۰ هزار تومان نیزشامل بازنشستگی و فوت می باشد که برای افرادی مناسب است که دارای فرزند می باشند و نرخ ۱۸ درصد با پرداخت ۷۵۰ هزار نیز شامل بازنشستگی، فوت و کار افتادگی است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه زرین شهر تأکید کرد: متقاضیان می توانند به سایت رسمی سازمان به آدرس es.tamin.ir  سایت خصوصی ویژه بانوان خانه دار به آدرس  woman.taminir و سایت ویژه دانشجویان به  studenttamin.ir  مراجعه و به صورت غیر حضوری قرارداد مورد نیاز را منعقد کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر نیز می توانند به سازمان تامین اجتماعی زرین شهر واقع در خیابان باهنر مراجعه نمایند و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۵۲۲۷۳۷۳۰ اطلاعات لازم را اخذ کنند.

اسکندری با بیان این که پس از انعقاد قرارداد اولین حق بیمه باید حداکثر طی یک ماه پرداخت شود،گفت: حق بیمه ماه های پس از آن باید تا پایان دو ماه بعد پرداخت شود.

وی افزود: از دیگر ویژگی های این طرح برخورداری از مزایای درمانی است چنانچه فردی تحت تکفل پدر، مادر و یا همسر باشد می تواند به تبع آن با پرداخت حق سرانه درمان از خدمات مراکز ملکی و مراکز طرف قرارداد بهره مند باشد و حتی بانوانی که مستمری بگیر هستند نیز می توانند در کنار دریافت مستمری با پرداخت حق بیمه درمان همزمان از خدمات دو بیمه برخوردارباشند.

اسکندری نصریح کرد: بانوانی که قبلا تحت پوشش بیمه اجباری بوده اند اما الان بیکار هستند نیز میتوانند با استفاده از این طرح بیمه فعلی را به سوابق قبلی بیمه خود اتصال داده و پس از احراز شرایط بازنشستگی از مزایای آن استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: