رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

توسعه صنعت سنگ های تزیینی نیازمند اکتشاف علمی و آموزش نیروی انسانی

توسعه صنعت سنگ های تزیینی نیازمند اکتشاف علمی و آموزش نیروی انسانی
کدخبر : 572339

رییس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم انجام اکتشافات علمی و نیز آموزش نیروی انسانی ماهر در جهت توسعه صنعت سنگ های تزیینی کشور تاکید کرد.

وجیه اله جعفری، رییس هیات عامل ایمیدرو طی نشستی با بهرام شکوری، رییس انجمن سنگ ایران و برخی مدیران این انجمن به منظور بررسی پیشرفت طرح جامع سنگ های تزیینی کشور، بر لزوم استفاده از روش های علمی و مهندسی در اکتشاف و استخراج سنگ های تزیینی تاکید کرد. وی افزود: توسعه صنعت سنگ های تزیینی نیازمند اکتشاف و استخراج علمی و مهندسی است که در این راستا باید برنامه ریزی و آموزش صورت گیرد.

جعفری تصریح کرد: ایمیدرو آماده حمایت مالی از برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز با دعوت از اساتید مجرب بین المللی به منظور تقویت و تربیت نیروی انسانی در این حوزه است.

وی با اشاره به پتانسیل کشور در حوزه سنگ های تزیینی خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل های صنعت سنگ های تزیینی برای کمک به اقتصاد کشور بهره گرفت. توجه به صنایع تبدیلی همچون تولید کاغذ از سنگ نیز یکی از پتانسیل های این صنعت به شمار می رود.

جعفری همچنین برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ضایعات، اصلاح ساختارها، عارضه یابی صنعت سنگ های تزیینی کشور، شناخت مناسب بازارهای جهانی، توسعه بازار صادرات و استفاده از تکنولوژی های مدرن در فرآوری سنگ های تزیینی را نیز مطرح کرد.

طی این نشست، بهرام شکوری، رییس انجمن سنگ ایران ضمن ارائه گزارشی از تغییرات ساختاری صورت گرفته در این انجمن اظهار کرد: تشکیل هیات امنا با حضور بزرگان و پیشکسوتان عرصه سنگ های تزیینی از برنامه های در حال اجرای این انجمن است. همچنین تشکیل شورای سیاستگذاری را نیز در برنامه داریم که حمایت معاونت امور معادن و فرآوری ایمیدرو لازمه تحقق این اهداف است.

شکوری ضمن اشاره به مشکلاتی همچون عوارض صادراتی در حوزه سنگ های تزیینی، کمبود تکنسین ماهر و ماشین آلات گفت: حضور در بازارهای جهانی و رشد سهم بازار مستلزم آموزش و ایجاد قابلیت های صادراتی است.

 

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: