در راستای تحقق توسعه پایدار شرکت فولاد بوتیای ایرانیان؛

نتایج طرح «مدیریت منابع و پسماند»، توسط مشاور پروژه ارائه شد

نتایج طرح «مدیریت منابع و پسماند»، توسط مشاور پروژه ارائه شد
کدخبر : 572538

در راستای حفظ و نگهداشت محیط زیست و با توجه به الزامات سازمان محیط زیست، پروژه «مدیریت منابع و پسماند در راستای توسعه پایدار شرکت فولاد بوتیای ایرانیان» با نظارت بخش تحقیق و توسعه و مهندسی بیسکو مطالعه و بررسی شد و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ گزارش مبسوط این طرح توسط مشاور پروژه به مدیرعامل محترم و مدیران و رؤسای واحدهای شرکت ارائه گردید.

این گزارش ارائه‌دهنده نتایج مرحله آخر از فاز اول پروژه‌ یادشده با موضوع مدیریت پسماند و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند بود که فصل اول این گزارش به معرفی تعاریف و کلیات مدیریت پسماند اختصاص یافته و مهمترین الزامات و راهنمایی‌های کاربردی در میان اسناد بالادستی را ارائه داده است. فصل دوم آن به معرفی اطلس مدیریت پسماند شرکت فولاد بوتیای ایرانیان پرداخته است که این اطلس در قالب نرم‌افزار اکسل تهیه شده و برای اولین بار در کشور برای یک مجتمع تولیدی در صنعت آهن و فولاد تهیه شده است. فصل سوم، دستورالعمل اجرایی مدیریت پسماندهای غیر صنعتی را شرح داده است، که پیوست‌های مورد نیاز اجرایی شدن آن نیز در متن گزارش ارائه شده است.

اهداف پروژه‌ی یادشده‌، بر پایه‌ی مطالعه، طبقه‌بندی، ارائه‌ی روش‌های کاربردی برای جداسازی و انبارش و تعیین تکلیف‌نمایی کلیه پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان طرح‌ریزی شده است و در انتهای فرآیند انجام این پروژه، مطابق با استانداردهای حفاظت محیط زیست، کلیه‌ی پسماندها در بهینه‌ترین وضعیت ممکن تعیین تکلیف و مدیریت خواهد شد. در مسیر تحقق این مهم، مقرر شد مدیریت امور مربوط به جایگزینی ظروف فلزی با پلاستیکی در سالن‌های غذاخوری، مشخص نمودن نحوه‌ی تفکیک زباله در محل سالن غذاخوری و خرید ترولی‌های مخصوص این کار (چرخ دستی) توسط امور رفاه و خدمات، HSE و بازرگانی دنبال شود و دستورالعمل اجرایی مدیریت پسماندهای غیرصنعتی مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان (تهیه شده توسط مشاور) با کمک واحد توسعه مدیریت و واحد HSE به صورت یک دستورالعمل جامع تنظیم شده و پس از دریافت تأییدیه‌های لازم در سامانه‌ DMS مجتمع قرار گیرد تا لازم‌الإجراء بودن آن محقق گردد.

 

روابط عمومی فولاد بوتیای ایرانیان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: