با حضور جمعی از مدیران صنعتی استان آذربایجان شرقی و مدیران خودرویی کشور انجام شد:

افتتاح و آغاز به کار نمایشگاه خودرو تبریز

افتتاح و آغاز به کار نمایشگاه خودرو تبریز
کدخبر : 572836

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات وابسته تبریز با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز و جمعی از مدیران صنعتی و خودرویی کشور آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، علی مردان عظیمی، رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا ضمن تسلیت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی گفت: سردار سلیمانی شخصیتی بود که زندگیش را برای جامعه بشری فدا کرد و در دنیا به عنوان الگوی مقاومت، ایثار و انسانیت مطرح شده است.

او افزود: اگر امنیت و آرامش در جامعه وجود دارد مدیون از خودگذشتگی و ایثار شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی هستیم و باید در همه زمینه های فعالیت هایمان از رفتار و منش شهید سلیمانی تأسی بگیریم تا فعالیتمان مثمر ثمر باشد.

عظیمی با بیان اینکه صنعت خودرو بعد از صنعت نفت به عنوان دومین صنعت مهم کشور است گفت: این صنعت از نظر ایجاد اشتغال در کشور رکن اساسی دارد و اگر دولتها از این صنعت حمایت می کنند به دلیل ایجاد اشتغال در کشور است.

او افزود: اگر صنعت خودروسازی و قطعه سازی در کشور فعال نباشد بقیه صنایع هم پیشرفت نخواهند کرد و امیدواریم صنعت گران و قطعه سازان بتوانند از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد استفاده بهینه داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد: استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی در صنعت خودرو و قطعه دارد و امیدوارم در این نمایشگاه تعاملات خوبی بین قطعه سازان و خودروسازان شکل بگیرد و در راستای تعاملات فی مابین قراردادهای ارزشمندی منعقد شود که این موضوع قطعاً در رفع وابستگی به قطعات و خودروهای خارجی تأثیرگذار خواهد بود.

او گفت: اگر بخواهیم خودرو باکیفیت در کشور تولید شود باید از قطعه سازان حمایت بیشتری شود تا قطعات مرغوب و با کیفیت تولید کنند و در نهایت خودرو باکیفیت و در شأن مردم عزیز عرضه شود.

در این مراسم صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود اقدامات بزرگی که در صنعت خودرو انجام می شود ولی متأسفانه مردم از وضعیت خودرو به لحاظ قیمت و کیفیت ناراضی هستند و باید با تلاش بیشتر و همت فعالان این بخش، فضای مناسبی در تامین خودرو مردم ایجاد شود.

او افزود: استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب مهم و پیشران قطعه سازی در صنعت خودرو کشور است و امیدواریم با سرمایه گذاری خوبی که در این استان انجام می شود، بتواند به عنوان قطب سوم قطعه سازی کشور مطرح شود.

پرنیان تأکید کرد: رشد بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۴.۹ درصد بوده و این درحالی است که در چند سال گذشته این روند منفی بوده که این نشان دهنده روند مثبت تولید در کشور است .

او افزود: قطعاً با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، کیفی سازی قطعات و رفع موانع تولید با همت مضاعف و برگزاری این چنین نمایشگاه های خودرو بتوانیم ارزش آفرینی بیشتری داشته باشیم و به زودی روند مثبت و رشد صنعتی  را در زندگی مردم ایجاد کنیم.

 

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: