مبین انرژی خلیج فارس/

بازدید مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست از سایت بایوپایل مبین انرژی خلیج فارس

بازدید مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست از سایت بایوپایل مبین انرژی خلیج فارس
کدخبر : 572963

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست کشور و هیئت همراه از سایت تصفیه خاک‌های آلوده با فناوری بایوپایل شرکت مبین انرژی خلیج فارس، بازدید نمودند.

پس از راه اندازی و بهره برداری از اولین سایت تصفیه خاک‌های آلوده با فناوری بایوپایل، مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست کشور و هیئت همراه در محل شرکت مبین انرژی خلیج فارس حضور یافته و از نحوه عملکرد این دستاورد درخشان بازدید نمودند.

اولین سایت تصفیه خاک‌های آلوده با فناوری بایوپایل توسط شرکت مبین انرژی خلیج فارس و با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت در این مجتمع، در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۰ مترمربع احداث و توانایی تصفیه ۳۰۰ تن خاک آلوده به ترکیبات آلاینده هیدروکربنی در سال را دارد.

از آنجا که در روش تصفیه خاک‌های آلوده با فناوری بایوپایل، عملیاتی از قبیل رطوبت دهی، هوادهی و تزریق خوراک جهت رشد و فعال سازی باکتری‌های درون خاک انجام می‌پذیرد، خاک پاکسازی شده توانایی رشد مجدد گیاهان را در خود داشته و قابل برگشت به چرخه طبیعت می‌باشد.

شایان ذکر است در فرآیند تجزیه زیستی، ترکیبات هیدروکربنی به آب، دی اکسید کربن و توده زیستی تبدیل می شوند.

احداث سایت بایوپایل برای پاکسازی خاک‌های آلوده به ترکیبات نفتی خدمتی دیگر از شرکت مبین انرژی خلیج فارس در راستای حفاظت از محیط زیست می‌باشد.

 

روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: