امام جمعه بخش قلعه نو شهرستان ری :

حجاب یک ره‌آورد عقلی است

حجاب یک ره‌آورد عقلی است
کدخبر : 573079

امام جمعه بخش قلعه نو شهرستان ری با بیان این که تدابیرحکیمانه و بصیرت الهی مقام معظم رهبری، فتنه دشمنان را در براه انداختن بی ثباتی و ناامنی و تجزیه ایران نقش بر آب کرد گفت: حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است.

حجت الاسلام سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش قلعه نو شهرستان ری در خطبه های نمازجمعه شانزدهم دی ماه با اشاره به واقعه تاریخی کشف حجاب به دستور رضاخان در هفدهم دیماه سال هزار و سیصد و چهارده اظهار داشت:مسئله حجاب پیش از این که حکمی از احکام شرع باشد یک ره‌آورد عقلی است که شرع مقدس آن را تایید نموده است.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف بانوان که فرمودند :" حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است، اما این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به‌صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم شوند." در اهم اظهارات مقام رهبری در این باره  گفت: طبق فرمایش ایشان نباید با توطئه دشمنان مسئله حجاب باعث دو قطبی در جامعه ما بشود.

حجت الاسلام حسنی همچنین با اشاره به محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی در ماه جاری گفت: دمیدن روحی تازه به‌جبهه مقاومت، کار بسیار برجسته و اساسی شهید سلیمانی و اخلاص و صداقت سردار دلهای مردم را مجذوب ایشان کرد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های تحسین‌برانگیز سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس تصریح کرد:رژیم اسرائیل سردار قا آنی را به جرم اجرای عملیات های متعدد نظامی در کرانه باختری مفسد فی الارض اعلام کرد.هر روز حدود ۵۰ عملیات فقط در کرانه باختری علیه اسرائیل انجام می‌شود و رژیم صهیونیستی بیچاره شده است.

امام جمعه قلعه نوشهرستان ری ادامه داد: سردار قاآنی وعده دادند: روزی که شهید سلیمانی را ترور کردند به آن‌ها گفتیم "خانه‌هایتان را بفروشید و از فلسطین بروید. بحمدالله امروز تشکیلاتی بین یهودیان برای خروج از فلسطین تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در گوشه دیگری از جهان اسلام، نمایندگان پارلمان عمان با تصویب قانون تحریمی ضد صهیونیستی، این رژیم را نقره‌داغ کردند تا نشان دهند که همچنان حامی آرمان فلسطین و قدس شریف هستند.

حجت الاسلام حسنی با محکوم کردن اقدام شنیع و نفرت آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو اظهار داشت: این مجله دارای سوء سابقه توهین به ادیان مسیحی، یهودی و همچنین به پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) است.در دنیایی که فقدان اخلاق، احترام، همزیستی و بردباری مذهبی آشفتگی‌های جهان را دوچندان کرده و در دورانی که سوء استفاده از پدیده مقدس حقوق بشر، آزادی و کرامت انسانی امنیت و آرامش مردم جهان را هدف قرار داده است.

وی افزود: جهانیان از یک سو شاهد هنجارشکنی و بی حرمتی در فلسطین اشغالی و تعرض اشغالگران متجاوز به ساحت قدسی مسجد الاقصی و از سوی دیگر ناظر "زیرپاگذاشتن حرمت آزادی" و "تعدی ددمنشانه به مقدسات دینی" و "هتک ساحت مرجعیت مذهبی" و "اهانت به رکن اصلی حاکمیت ملی مردم ایران" توسط یک نشریه مبتذل فرانسوی هستند.

امام جمعه قلعه نوبا بیان این که این یک مداخله در امور کشور ما است گفت: نمونه‌ای از این رفتار مداخله جویانه، در دیدار چندی پیش رئیس جمهور فرانسه با یک زن معلوم الحال ضدانقلاب ایرانی تبلور یافت.

وی اضافه کرد:این حرکت شنیع نشان از استیصال و درماندگی جبهه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی خاصه کینه عمیق آنان از رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است که با تدابیر حکیمانه و بصیرت الهی خویش، فتنه دشمنان را در براه انداختن بی ثباتی و ناامنی و تجزیه ایران اسلامی نقش بر آب کرده است و قطعا دولت و ملت غیور ایران پاسخ فرانسوی ها را قاطع و موثر خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: