بیمه تعاون/

بیمه تعاون، میزبان شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه

بیمه تعاون، میزبان شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه
کدخبر : 573154

شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه به میزبانی شرکت بیمه تعاون و در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با حضور مدیرعامل بیمه تعاون، مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، صندوق خسارت های بدنی و نیز شرکت های بیمه به میزبانی شرکت بیمه تعاون و در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

در این نشست که به بررسی مسائل مربوط به صنعت و نیز تبیین رویکردهای آتی و اتخاذ سیاست های مطلوب عملکردی برای برنامه ریزی در موضوعات گوناگون و برگزاری رویدادهای اثربخش پرداخته میشد، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز نقطه نظراتی را در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومی ها مطرح کرد و به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

ضرورت اتخاذ رویکرد تبیین گری در نهاد روابط عمومی

بر این اساس، یونس مظلومی در این دیدار مطرح کرد: «کاری که ما انجام می دهیم، از سایر کسب و کارها متفاوت بوده و ما در صنعت بیمه، «خدمت» ارائه می کنیم و با توجه به آنکه جنس خدمتمان «مالی» است، جزو پیچیده ترین خدمات محسوب می شود».

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین بیان داشت: «در همه جای دنیا، خرید بیمه نامه را به عنوان یک تکلیف اجباری می دانند و نسبت به خرید آن هیجانی وجود ندارد و حتی این خرید با اکراه صورت می پذیرد؛ از همین رو ضرورت دارد تا روابط عمومی ها برای تبیین ضرورت های این خرید بیشتر تلاش کنند».

وی اضافه کرد: «باید توجه داشت که حتی اگر یک روز فعالیت صنعت بیمه متوقف شود، تمام کشور و صنایع از فعالیت باز خواهند ایستاد؛ در نتیجه روابط عمومی ها باید این ضرورت و جایگاه را برای مردم به نحو مطلوبی تشریح کنند».

مظلومی در بعد دیگری از سخنان خود تأکید کرد: «با عنایت به آنکه در صنعت بیمه ما «قول» می فروشیم، نیاز است تا نقش نهاد نظارت کننده بیش از پیش تقویت شود تا از این نظر این فروخته ها تضمین مطلوبی را نیز داشته باشند».

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین بر ضرورت توسعه نهاد روابط عمومی از طریق بخش های هنری اشاره کرد و اظهار داشت: «همراهی با هنر و علی الخصوص سینما، می تواند این توسعه جایگاه را در ذهن مخاطبین به صورت ویژه ای به ارمغان آورد».

وی در بخش دیگر سخنان خود نیز ابراز کرد: «سنجش رضایت بیمه گذاران اقدام دیگری است که ضرورت دارد انجام پذیرفته و این کار باید توسط نهادهای مستقل و برای تمام صنعت بیمه انجام پذیرد تا مخاطب بیمه بتواند بهترین بیمه گذار برای دریافت خود را شناسایی و انتخاب کند؛ این مهم سبب خواهد شد تا جایگاه بیمه در بین بیمه گران نیز به رشد و تعالی قابل توجه برسد».

روابط عمومی یاریگر مدیریت ریسک و مدیریت برند سازمان

مظلومی اضافه کرد: «روابط عمومی ها نیز نقش قابل توجهی در مدیریت ریسک نیز دارند و عملکرد آنها می تواند سبب شود تا به برند و جایگاه یک شرکت آسیبی وارد نشود؛ این بخش همچنین باید برای تأثیرگذاری بر نظرات قانون گذاران نیز اثربخشی خود را به نمایش بگذارند».

مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: «همچنین روابط عمومی ها می توانند نقش قابل توجهی در کاهش خسارت ها داشته باشند؛ با عنایت به اینکه سالانه 17 هزار کشته و 350 هزار نفر مصدوم در حوادث جاده ای داریم و این تعداد نه تنها خسارت مالی را با خود همراه می سازند بلکه به خسارت های معنوی نیز منجر می شوند؛ روابط عمومی باید به آنها توجه داشته باشد».

وی توضیح داد: «این خسارت دیدگان بعضاً نان آور خانواده هستند و فقدان و یا آسیب آنها با افزایش فشارها و آسیب های روحی به نهاد خانواده شان منجر شده و بر این اساس می توان تلاش کرد تا با آگاهی بخشی، به کاهش این دسته از خسارات منجر شود».

مصطفی رئوفی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی نیز در این نشست مطرح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌‌ها برای ارتقای جایگاه صنعت بیمه ضروری است و باید برای تقویت آن اقدامات قابل توجهی نظیر برگزاری جشنواره های تخصصی صورت پذیرد.

وی همچنین به ضرورت توجه به ساختارهای نظرسنجی پیرامون عملکرد بیمه ای و نیز توجه به بستر هنر و بهره مندی از ساختار سریال های تلویزیونی برای گسترش فرهنگ بیمه تأکید کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی همچنین مطرح ساخت: برای توسعه و پیشبرد هرچه مطلوب تر اهداف نیاز است تا کمیته های تخصصی تشکیل و مباحث به صورت کاربردی و راهبردی در آنجا مطرح و عملیاتی شود.

در ادامه این نشست، سمیه محمدی، مدیر روابط عمومی و امور مشتریان شرکت بیمه تعاون با دعوت مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی به تشریح دومین دوره مسابقات اینشورتاک یا سخنوری صنعت بیمه پرداخت و مطرح کرد: با عنایت به اینکه این مسابقه، فراشرکتی بوده و به توسعه و اعتلای صنعت بیمه کمک خواهد کرد، اهتمام به حضور تمامی شرکت های بیمه ای می تواند در تقویت نقش و عملکرد آن کمک کرده و از این رو دعوت می شود تا با تقویت نظام اطلاع رسانی به غنای هرچه بیشتر این مسابقه فراشرکتی صنعت بیمه کمک کنند.

 

روابط عمومی بیمه تعاون

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: